پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: آمریکا از گذشته سابقه دشمنی با مردم ایران را دارد و می خواهد ملت شریف ایران را وادار به سکوت در برابر زیاده خواهی هایش کند، لیکن باید بداند تحریم ها نمی تواند ملت ایران را وادار به تسلیم کند و همان طور که در گذشته در برابر تحریم ها مقاومت کردیم، این بار نیز مقاومت خواهیم کرد.

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»،در بیرجند، گفت: ماه رمضان ماهی است که خداوند متعال بندگان گنهکارش را مورد عفو و بخشش قرار می دهد و زمینه ساز تقویت روحیه صبر و شکیبایی است.

وی ادامه: انسان در تمام مراحل عمرش در برابر مشکلات و مصیبت ها نیاز به صبر و شکیبایی دارد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ماه رمضان را ماه ضیافت خدا برای بندگانش در زمین دانست و تصریح کرد: ماه رمضان، ماهی است که در آن روزی انسان ها زیاد می شود و خداوند شیاطین سرکش را به زنجیر می کشد و گناه و معصیت بسیار کم می شود .

مولوی فاروقی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای انس بیشتر با قرآن است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است لذا مردم بیشتر به تلاوت قرآن و فهم و درک معانی قرآن می پردازند.

وی ادامه داد: ماه رمضان، ماهی که بهار دل هاست و ماه انقلاب در روح و جسم و خودسازی است و این ماه جبران کوتاهی های ۱۱ ماه گذشته‌است که باید آن را با عمل صالح جبران کنیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه روزه گرفتن و افطار کردن وحدت به وجود می آورد، عنوان کرد: افطار کردن یک وحدت بین مسلمین به وجود می آورد؛ در حقیقت روزه گرفتن یک درسی است برای وحدت همه مسلمانان چون در یک زمان خاصی همه روزه می گیرند و افطار می کنند .

مولوی فاروقی به حدیثی از پیامبر(ص) که عظمت ماه رمضان را نشان می دهد اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان باید به عبادت خداوند بپردازیم و پیامبر در این زمینه می فرماید "کسی که ماه رمضان را شب ها عبادت می کند و روزها روزه می گیرد خداوند متعال گناهان گذشته اش را می آمرزد".

وی اضافه کرد: پس ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که انسان ها دست از گناهان و معصیت بردارند و به اعمال خیر و عمل صالح مشغول بشوند که برای سربلندی امت اسلامی موثر است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: ماه مبارک رمضان، ماه همدردی انسان ها با يكدیگر است، انسان ها از حال فقرا و نیازمندان آگاهی پیدا می کنند و ماه مبارک رمضان، ماهی است که در این ماه روزی مسلمانان زیاد می شود.

مولوی فاروقی با بیان اینکه دشمنی های آمریکا با نظام جمهوری اسلامی تمامی ندارد، خاطرنشان کرد: آمریکا از گذشته سابقه دشمنی با مردم ایران را دارد و می خواهد ملت شریف ایران را وادار به سکوت در برابر زیاده خواهی هایش کند، لیکن باید بداند تحریم ها نمی تواند ملت ایران را وادار به تسلیم کند و همان طور که در گذشته در برابر تحریم ها مقاومت کردیم، این بار نیز مقاومت خواهیم نمود.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha