شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماه رمضان

حوزه/ امام جمعه چالوس با اشاره به این که کسانی که روزه خواری علنی و حرمت شکنی می کنند، با آنها برخورد قانونی شود، تصریح کرد: این گونه دهن کجی های آشکار به ارزش های الهی و معنوی نباید بی پاسخ بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید احمد جباری، امام جمعه چالوس امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و رهایی از رذایل اخلاقی دانست و گفت: باید از معنویت ماه مبارک رمضان در جهت تقویت اخلاق و سلوک معنوی در خود بهره گیریم.

وی با بیان این که درهای رحمت و مغفرت الهی در ماه مبارک رمضان به روی بندگان صالح خداوند باز است، افزود: باید با انجام اعمال عبادی، توبه و استغفار ربه درگاه الهی از رحمت واسعه خداوند متعال در این ماه بیشتر بهره مند شویم.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که نزول قرآن در ماه مبارک رمضان عظمت این ماه را نسبت به سایر ماه های سال چند برابر کرده است، خاطرنشان کرد: عبادت در این ماه مبارک ارزش و جایگاه بسیار بالایی دارد که نباید از آن غافل شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه بخشوده شدن گناهان است، بیان داشت: لحظه های معنوی این ماه با فضیلت فرصت های طلایی است که خداوند متعال برای توبه و استغفار به بندگان خود می دهد.

امام جمعه چالوس همچنین با اشاره به این که هر چه می توانیم در ماه مبارک رمضان باید با قرآن بیشتر مأنوس شویم، خاطرنشان کرد: چون انس با کلام الهی عامل سعادت و رستگاری حقیقی انسان در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام جباری در ادامه با بیان این که رشد و تعالی معنوی ما در گرو انس با قرآن است، تصریح کرد: فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآن به طور حتم با خسارت های جبران ناپذیری در زندگی ما همراه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در کسب توشه برای یک سال آینده خود در ماه مبارک رمضان باید بیشتر کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: شب زنده داری، انس با قرآن و دعا در سحرگاهان موجب می شود توشه بیشتری برای سال آتی خود جمع کنیم.

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به برخی بی حرمتی ها در ماه مبارک رمضان از سوی برخی افراد گلایه کرد و گفت: ماه رمضان، ماه میهمانی خداوند متعال است و از یک جایگاه خاصی برخوردار است و نباید به بهانه های مختلف حرمت این ماه شکسته شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که متأسفانه برخی ها به بهانه های واهی در ملأ عام روزه خواری می کنند که این مسأله به هیچ عنوان قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: مسافر هم باید آداب و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارد و از خوردن و آشامیدن در ملأعام پرهیز کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که  کسانی که روزه خواری علنی و حرمت شکنی می کنند، با آنها برخورد قانونی شود، تصریح کرد: این گونه دهن کجی های آشکار به ارزش های الهی و معنوی نباید بی پاسخ بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha