جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد سریلانکا ملزم به ضبط صوتی خطبه های نماز شدند

حوزه/ طبق دستورالعمل جدیدی که از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی به مساجد سرتاسر سریلانکا داده شده، از این پس خطبه ها و وعظ های نمازهای جماعت باید ضبط صوتی شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ft، واعظان و امامان جماعت در مساجد سریلانکا از این پس موظف شدند که خطبه ها و وعظ های خوانده شده در نمازهای جماعت به ویژه نمازهای جمعه را به صورت صوتی ضبط کنند.

در دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزارت اوقاف و  امور اسلامی سریلانکا تمامی مراسم از جمله نمازهای جماعت باید به صورت صوتی ضبط شده و به  وزارت خانه فرستاده شوند. در ادامه به واعظان مساجد سریلانکا هشدار داده شده که از هرگونه ترویج افراط گرایی دینی خودداری کنند.

در این دستورالعمل همچنین از مسلمانان خواسته شده از راه اندازی تجمات و دورهمی هایی که به هر شکلی منجر به ترویج تفکر افراط گرایی شوند خودداری نمایند.

در این میان وزارت اوقاف امور فرهنگی مذهبی مسلمانان روز گذشته همچنین از مساجد خواسته در این رابطه با پلیس و نیروهای امنیتی همکاری به عمل آورند.

در این دستوالعمل که همچنین از سوی سازمان اطلاعات دولتی توسط رسانه های جمعی سریلانکا منتشر شده، دولت مدعی شده که این تصمیمی است که از سوی تمامی جامعه اسلامی گرفته شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha