شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق- مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: اشتباه از آنجا اتفاق افتاد که دولت بدون طی کردن مراحل قانونی متعهد به اجرای سند ۲۰۳۰ و ابلاغ آن به مراکز آموزشی و علمی کشور کرد و چک سفید امضا به غربی ها داد، اما مقام معظم رهبری مانع از اجرای این سند منحوس شدند و دولت مکلف شد آن را از دستور کار خارج کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اقدامات غیرفرهنگی برخی افراد در مدارس آموزش و پرورش، گفت: این که وزیر آموزش و پرورش می گوید کلیپ های منتشر شده، صحنه سازی علیه این نهاد است، باید گفت بخشی از اظهارات ایشان واقعی است و انجام شده است و شکی نیست که عده ای به دنبال تخریب وجهه معلمان انقلابی و متدین هستند. قطعاً بدنه آموزش و پرورش به ویژه معلمان عزیز سالم ترین و متدین ترین افراد جامعه هستند و توجه دارند که دانش آموزان امانت های الهی اند که تربیت آن ها در اختیار معلمان قرار داده شده است.

وی افزود: این که مراجع تقلید به این موضوع پرداخته و آن را محکوم می کنند نشان دهنده این است که چنین اقدامات ضددینی در مدارس شکل گرفته است. موید آن هم گزارش مسئولان آموزش و پرورش است که عنوان کردند در نظارت های اخیر متوجه شدیم برخی مدارس چنین تخلفاتی داشته اند و دو تن از مدیران هم عزل شده اند.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار داشت: اگر چنین اتفاقاتی عامداً رخ داده باشد که قطعاً خیانت است اما باید دید چرا چنین مسائلی در مدارس اتفاق می افتد؟ آیا این به دلیل آن است که وزیر محترم آموزش و پرورش مقید به مبانی دینی و متعهد نسبت به اجرای بیانات رهبری نیست؟ نه! این طور نیست! ما ایشان را آدم متدین و متعهدی می دانیم بلکه اشتباه از آنجا اتفاق افتاد که دولت بدون طی کردن مراحل قانونی متعهد به اجرای سند 2030 و ابلاغ آن به مراکز آموزشی و علمی کشور کرد و چک سفید امضا به غربی ها داد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق عنوان داشت: الحمدلله هم مقام معظم رهبری و بعد از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی در همان آغاز اجرای این سند منحوس، جلوی آن را گرفتند و مانع از ادامه آن شدند و دولت مکلف شد آن را از دستور کار خارج کند. اما متاسفانه آثار آن توسط برخی عناصر ضدفرهنگی در مدارس دیده می شود و این هوشیاری و نظارت دستگاه های مسئول را می طلبد.

وی افزود: باید با جدیت این موضوع پیگیری شود و بنده از همین جا از مبلغین مدارس امین استان تهران می خواهم ضمن نظارت بر مدرسه خود، مدارس پیرامون خودشان را هم رصد کنند و اگر تخلفی صورت می گیرد حتما آن را اطلاع بدهند زیرا حوزه علمیه تهران نسبت به مدارس آموزش و پرورش به شدت احساس وظیفه و تکلیف می کند.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان با بیان این که وقوع چنین تخلفاتی نباید ما را از موضوع معیشت مردم غافل کند، گفت: هم اکنون مسئله اصلی جامعه ما وضعیت معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی است لذا در حالی که باید مراقب بود تا از وقوع برخی ناهنجاری های فرهنگی در مدارس جلوگیری شود، در عین حال نباید از توجه به اقتصاد مقاومتی و تلاش برای بهبود اوضاع معیشتی مردم غافل شد و این موضوع باید از مسئولان مطالبه و پیگیری شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha