جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوان فعال شیعه پاکستان که پس از سه سال آزاد شد اما قابل شناخت نبود

حوزه/ پس از پایان تحصن خانواده های افراد ربوده شده شیعیان پاکستان در مقابل منزل رئیس جمهور و با مذاکره نهاد های عالی این کشور، جوانان ربوده شده شیعیان به صورت نوبتی در حال آزاد شدن هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تحصن کنندگان و خانواده های شیعیان ربوده شده پاکستان، ربوده شدن جوانان فعال شیعه توسط سازمان های امنیتی این کشور را غیر قانونی دانسته و با هیچ کس از دولتمردان این کشور برای مذاکره آماده نبودند و اعلام کرده بودند که تا آزادی آخرین فرد ربوده شده تحصن خود را ادامه خواهیم داد و سرانجام پس از 12 روز با مذاکره با نهاد های عالی امنیتی این کشور تحصن خود را پایان دادند.

راشد رضوی سخنگوی کمیته پیگیری افراد ربوده شده شیعیان و فعال حقوق بشر پاکستان در این زمینه گفت: ما از وعده های دولمتردان خسته شده بودیم و به ناچار دست به تحصن زدیم، اما با مذاکراتی که با نهادهای عالی این کشور داشتیم به ما قول دادند که جوانان ربوده شده شیعیان را آزاد خواهند کرد و افراد متهم به دست داشتن در جرم را به دادگاه معرفی کنند و ما نیز این پیشنهاد را قبول کردیم.

وی پس از گذشت یک روز از پایان تحصن با انتشار عکسی از یک فرد ربوده شده از آزادی جوانان زیادی خبر داد.

حسن رضا سهیل در پیامی با اظهار این موضوع که تیمی برای آزادی افراد ربوده شده درحال تلاش و کوشش است بیان داشت، ما به طور مداوم در حال بروزرسانی فهرست اسامی افراد ربوده شده هستیم، ساعاتی پیش نیز با خبر آزادی 4 تن از جوانان شیعه ربوده شده تاکید کرد: ما درحال بررسی لیست ربوده شدگان و آزادی آنها هستیم و به حول و قوه الهی به فعالیت هایمان تا آزادی آخرین نفر از فرد ربوده شده ادامه خواهیم داد.

نعیم حیدر جوان فعال شیعه اهل کراچی که سه سال قبل توسط افراد ناشناس ربوده شده بود و هیج نهاد امنیتی و دولتی پاکستان مسئولیت این دستگیری را نمی پذیرفت، از افرادی بود که دیروز خانواده وی توانستند در دادگاه با او دیدار کنند، اما چهره او بعد از سه سال قابل شناسایی نبود.

طبق این گزارش بیش از 250 تن از جوانان فعال شیعی توسط افراد ناشناس بازداشت شده و برخی شیعیان چند سال می‌گذرد ولی هنوز خبری از آنها به دست نیامده است و دولت پاکستان حاضر به پاسخگویی در مورد وضعیت آنان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha