پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

در جلسه ستاد برگزاری مراسم رحلت امام خمینی(ره) و روز قدس مکان و مسیرهای راهپیمائی روز جهانی قدس مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر موافقت با برگزاری مراسم در میدان امام(ره)، مقرر شد این موضوع توسط کمیته های مربوطه بررسی و نتیجه نهایی پس از بررسی کامل و هماهنگی با استانداری اصفهان به مردم اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضاء ستاد برگزاری مراسم رحلت امام خمینی(ره) و روز قدس با بیان اینکه مصلای شهر اصفهان از جمله مصلاهای خوب کشور است، اظهار داشت: این مصلی از نظر مکانی و طراحی نسبت به سایر مصلی های مراکز استان ها، بسیار خوب در نظر گرفته شده است که اگر یک دهم هزینه ای که برای مصلی تهران در نظر گرفته شده بود برای مصلی اصفهان اختصاص می یافت، این مصلی تکمیل می شد.

وی با بیان اینکه از استاندار اصفهان درخواست می کنیم که بودجه ای را از سوی دولت برای تکمیل مصلی اختصاص دهند، افزود: نقشه مصلی اصفهان بسیار زیبا است و پس از تکمیل و ایجاد مسائل رفاهی جزء مکان های دیدنی و ارزشمند اصفهان می شود و این مکان ظرفیت بزرگی برای فعالیت های فرهنگی و غیره را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در این سال ها تلاش شده است تا در رهنان، سپاهان شهر ، ملک شهر و ...، نماز جمعه تأسیس شود و برخی فکر می کردند که با راه اندازی نماز جمعه در مناطق مختلف شهر اصفهان، جمعیت نمازگزار کم شود درحالیکه اینطور نشد، بنابراین باید در نظر داشت که هدف، برپایی نماز جمعه و شرکت بیشتر مردم در نماز جمعه است و برپایی این نمازجمعه ها، رفاه بیشتری برای مردم فراهم می کند.

 وی با بیان اینکه امیدوار هستیم با تلاش همه نیروهای مردمی و مسئولان مراسم های روز قدس و بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) به خوبی برگزار شود، عنوان کرد: کارشناسان و اعضاء کارگروه مربوطه، مکان نهایی برگزاری مراسم روز قدس را معرفی کنند، البته نظر امام راحل این بود که مردم در روز قدس به سمت مصلی ها راهپیمایی کنند.

عباس رضایی، استاندار اصفهان در این جلسه اظهار داشت: اگر به مرور برای همه جا بیفتد که مناسبت های مذهبی در مصلی اصفهان برگزار شود، کار خوبی است البته امسال ممکن است در این ایام به دلیل حضور برخی از مقامات کشورهای خارجی در اصفهان و رعایت مسائل امنیتی مراسم روز قدس در میدان امام برگزار نشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در این جلسه با اشاره به فشارهای استکبار برای جداسازی ملت و نظام اسلامی اظهار داشت: مردم انتظار دارند مشکلات برطرف شود و ما مطمئن هستیم که اگر مدیران با روحیه جهادی، صادقانه پای کار باشند، این مشکلات بر طرف می شود.

جعفر عسکری با بیان اینکه صبوری مردم در این شرایط خاص، قابل تقدیر است، افزود: مردم به حمایت از حرکت شورای عالی امنیت ملی به صحنه آمدند، هرچند انتقادهایی داشتند، اما از مواضع نظام اسلامی پشتیبانی کردند که حضور مردم، پشتوانه واقعی نظام به شمار می رود.

وی گفت: مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) یک مراسم ترحیم نیست، بلکه محلی برای تبیین اندیشه های امام راحل و فرصتی بسیار خوب برای ارتباط گیری با مردم به ویژه نسل جوان، تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و اجرای کارهای عمیق فرهنگی است.

گفتنی است، یکی از موضوعات جلسه بررسی مکان و مسیرهای راهپیمائی روز جهانی قدس بود که ضمن موافقت آیت الله طباطبائی نژاد با برگزاری مراسم در میدان امام(ره)، مقرر شد این موضوع توسط کمیته های مربوطه بررسی و نتیجه نهایی پس از بررسی کامل و هماهنگی با استانداری اصفهان به مردم اصفهان اعلام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha