چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: نکاتی که رهبری در دیدار اخیر با طلاب سراسر کشور بیان کردند بسیار مهم و حائز اهمیت بود و باید برای هر کدام از این موضوعات هیئت اندیشه ورز تشکیل شود و در اسرع وقت و با جهاد علمی جهت محقق ساختن آن ها، راهکارها و راهبردهای عملی تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به دیدار اخیر طلاب سراسر کشور با مقام معظم رهبری، گفت: دیدار اخیر که با حضور طلاب و نمایندگان همه نهادهای حوزوی برگزار شد، از جهات گوناگون بسیار حائز اهمیت، ارزشمند و نوید بخش برای حوزه های علمیه بود.

وی افزود: صحبت هایی که انجام شد و طرح ها و پیشنهاداتی که توسط طلاب برادر و خواهر ارائه شد، بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و برخی را هم تایید فرمودند که بحث تشکیل مرکز نوآوری و جمع آوری ایده های جدید طلاب برای پیشبرد اهداف حوزه های علمیه از جمله پیشنهادات بود که مورد موافقت و تایید معظم له هم قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار کرد: در بخش دیگری از این دیدار، آیت الله اعرافی گزارشی از فعالیت های حوزه را ارائه دادند که مقام معظم رهبری هم برنامه را تایید کردند و هم شخصیت ایشان را شخصیتی موثر و قابل امید بیان کردند و فرمودند با وجود آقای اعرافی برنامه های تدوین شده برای حوزه علمیه قابلیت اجرائی شدن را دارد.

وی با بیان این که حوزه از نگاه رهبری مرکز آموزش و تبیین مبانی اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حوزه علمیه باید در مسیر پیاده شدن و تحقق مطالبی که از دین برای جامعه تبیین کرده است، تلاش کند. یعنی هم تبیین وظیفه حوزه است و هم پیاده شدن و محقق شدن آن وظیفه حوزه علمیه است و این مسئولیت سنگینی را متوجه حوزه می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق بیان داشت: بحث دیگری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، بالابردن سطح علمی و معرفتی مردم توسط طلاب و فضلاء حوزه های علمیه بود. این که روحانیون و مبلغین با حضور در سطح جامعه سبک زندگی اسلامی را با عمل خود محقق سازند و گفتمان های انقلابی را در جامعه نشر دهند.

وی با بیان این که مباحثه و جدی گرفتن دروس حوزوی از دیگر تاکیدات رهبری به طلاب بود، افزود: مقام معظم رهبری فقه را به عنوان یک علم در مقابل فلسفه نمی بینند، بلکه فقه را زیر بنا و شاکله حوزه معرفی کردند و فرمودند طلبه ای که فقه و اصول را می خواند در واقع نحوه استنباط را یاد می گیرد.

مدیر حوزه علمیه تهران عنوان داشت: نکاتی که مقام معظم رهبری بیان کردند بسیار مهم و حائز اهمیت بود و به نظرم باید برای هر کدام از این موضوعات هیئت اندیشه ورز تشکیل شود و در اسرع وقت و با جهاد علمی جهت محقق ساختن آن ها، راهکارها و راهبردهای عملی تعریف شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha