جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخست وزیر کانادا میزبان افطاری برای مسلمانان بود

حوزه/ در مراسم افطاری که جمعه شب به میزبانی نخست وزیر کانادا در شهر میلتون انتاریو برگزار شد، جاستین ترودو حاضر شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه میزبان افطاری برای جامعه اسلامی در شهر میلتون در انتاریو بود.

ترودو در صفحه فیس بوکش نوشت: رمضان درباره ارزش هایی است که ما کانادایی ها به آن باور داریم یعنی محبت، صلح و خدمت به دیگران. دیشب من به اعضای جامعه اسلامی  در میلتون پیوستم تا با آنان افطار کنم. ممنون به خاطر استقبال تان از من در این مراسم افطاری ویژه.

دفتر نخست وزیر تصاویری از این افطاری منتشر کرده که در آن دیده می شود ترودو در حال تعامل با اعضای جامعه اسلامی و صرف شام در کنار آنان است.

ترودو نخست وزیر جوان کانادا که در سال جاری با انتخابات قریب الوقوع مواجه است، به دنبال روابط با جوامع اقلیت و مهاجران و پناهندگان است. اوایل این ماه وی پیامی ویدئویی برای تبریک آغاز ماه مبارک رمضان برای مسلمانان فرستاد.

وی در این پیام گفت: رمضان ارزش هایی را در قلب اسلام  مطرح می کند مانند محبت و خدمت به دیگران.

همچنین نگرانی از امنیت جامعه اسلامی نیز در پیام رمضان نخست وزیر به شکل زیر آمده بود: ما همیشه در کنار یکدیگر علیه اسلام هراسی و نفرت به تمامی اشکال می ایستیم و با هم کار می کنیم تا مطمئن شویم که ارزش هایی چون منفتح بودن، آزادی دینی و تنوع جمیعی حفظ شوند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این رفتارها ، بیشتر یک شوی تبلیغاتی و انتخاباتی است اما با این حال بیانگر قدرت و ضریب نفود مسلمانان در جامعه کانادا به شمار می رود.

طبق آمار سال به سال بر تعداد و درصد مسلمانان کانادا افزوده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha