پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه موقت ساری

امام جمعه موقت ساری با بیان این که سعادت انسان در دنیا و آخرت منوط به بهره گیری از مفاهیم قرآنی است، خاطرنشان کرد: انسانی که می خواهد به کمال و رستگاری حقیقی دست پیدا کند باید با قرآن مأنوس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان در ساری برگزار شد، این میهمانی یک ماهه را فرصت مناسبی برای انس بیشتر با قرآن  دانست و گفت: مأنوس شدن با کلام الهی و عمل به دستورات آن عامل رستگاری انسان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که عشق به خداوند با مأنوس شدن با کلام الهی به اوج می رسد، افزود: باید تلاش کنیم تا همه لحظه های زندگی ما سرشار از عطر قرآنی باشد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که هدایت گری یکی از شاخصه های مهم کلام الهی است، خاطرنشان کرد: انسان در سایه سار قرآن هیچ گاه دچار انحراف نخواهد شد و همواره در مسیر صحیح گام برخواهد داشت.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دستورات الهی باید به متن زندگی امت اسلامی باز گردد، افزود: اگر تعالیم انسان ساز قرآنی در تمام بخش های زندگی ما نهادینه شود به طور حتم شاهد یک رشد معنوی و اخلاقی در خود خواهیم بود.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که انس با قرآن ملاک مسلمان بودن ما است، تصریح کرد: زندگی که با مفاهیم قرآنی آمیخته باشد سعادتمندانه خواهد بود.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که سعادت انسان در دنیا و آخرت منوط به بهره گیری از مفاهیم قرآنی است، خاطرنشان کرد: انسانی که می خواهد به کمال و رستگاری حقیقی دست پیدا کند باید با قرآن مأنوس شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر اندازه که از قرآن فاصله بگیریم خسارت های بسیاری متوجه ما خواهد شد، گفت: زندگی قرآنی یک زندگی با آرامش و امنیت خاصی است که انسان تاکنون تجربه نکرده است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که یک جامعه قرآنی از آرامش، امنیت و توسعه یافتگی خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه تعلیمات قرآنی به کشوری مقتدر در جهان تبدیل شده است.

وی از قرآن به عنوان نسخه عملی هدایت بشر یاد کرد و با بیان این که انسان تنها در سایه آموزه های قرآنی در مسیر صحیح زندگی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: در حال حاضر نیز باید از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود در جهت تقویت و رونق برنامه های قرآنی در کشور استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha