جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه اخلاق

حوزه/ عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مرکزتخصصی الزهرا(س) قروه گفت: اسلام، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یکی از فروع دین واجب کرده و انجام این وظیفه را از شرایط استجابت دعا می‌داند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، جلسه درس اخلاق با حضورحجت الاسلام والمسلمین پاشایی، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مرکزتخصصی الزهرا(س) قروه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین پاشایی در جمع بانوان طلبه قروه گفت: اسلام ابعاد زندگی اجتماعی و فردی انسان را مورد توجه قرار داده است و همه افراد را نسبت به یکدیگر و جامعه مسئول می‌داند .

وی، امر به معروف و نهی از منکر را از مسئولیت هایی دانست که دین بر عهده انسان ها گذاشته است، تصریح کرد: اسلام، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یکی از فروع دین واجب کرده و انجام این وظیفه را  از شرایط استجابت دعا می‌داند.؛ در حدیثی از حضرت علی(ع) آمده که می‌فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر کنید تا خداوند دعایتان را مستجاب کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: انجام هر عبادتی انسان را محبوب درگاه حق تعالی می‌کند و دعا یکی از آن عبادات بلکه افضل آنها است؛ خداوند روزی دهنده تمام مخلوقات است اما با دعا می‌توان نعمتهای بیشتر و بهتری به سوی خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: دعا آرامش بخش دلهاست و همین آرامش است که روح را از حالت خمودگی بیرون می آورد و به حرکت وا می دارد و گاهی روحیه دلاوری و قهرمانی به دعاکننده می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین پاشایی افزود: دعا به انسان متانت در رفتار، شادی درونی، استعداد پیروزی و استحکام در استقبال از حوادث می دهد و بدان وسیله آدمی توجه زیادی به ذات خداوند متعال پیدا می کند ، دعا مانند سایر عبادات اثر تربیتی دارد و روح ایمان را در نفوس برمی انگیزد و انسان، لذت ارتباط با خداوند را درک می کند.

وی، دعا را عامل اتکا انسان به خدا و بی نیازی از دیگران دانست و گفت: دعا حب الهی را در دل رسوخ می دهد و نفس را از مشغله های بیهوده رها می کند و چراغ امید را در قلب و دل انسان روشن می سازد؛ دعا کشش بنده ضعیف و نیازمند به سوی خداوند کریم و وسیله قرب الهی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha