جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازارچه ماه رمضان در شهر کازابلانکا کشور مراکش

حوزه/ همه ساله و تنها چند روز مانده به ماه مبارک رمضان در کشور مراکش، بازارچه هایی یکماهه موسوم به (بازارچه رمضان) در اکثر شهرهای این کشور و به منظور سهولت در تهیه مایحتاج سفره های افطار و سحری دائر و تا پایان ماه مبارک برقرار می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  "بازارچه رمضان" به مکان های خاصی اطلاق می شود که همه ساله و از سوی شهرداری ها، در شهرهای مختلف کشور مراکش دایر و به منظور سهولت در تهیه مایحتاج سفره های افطار و سحری به مسلمانان این کشور خدمت رسانی می‌کنند.

در این میان بازارچه رمضان شهر کازابلانکا به دلیل اهمیت و جایگاه اقتصادی این شهر در مراکش و همچنین محل قرار گرفتن این بازارچه از رونق و رنگ و بوی خاصی برخوردار است.

بازارچه رمضان شهر کازابلانکا، همه ساله در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و دقیقا در ظلع شرقی مسجد جامع عباسیان در این شهر برپا می‌شود که در آن کلیه مایحتاج سفره های افطار و سحری روزه داران اعم از خوراکی و نوشیدنی ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است، کازابلانکا (سرای سفید)، (دارالبیضا به عربی) بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی کشور مراکش است که به عنوان بزرگ‌ترین بندر مصنوعی جهان و همچنین نقطه پرگار اقتصاد قاره آفریقا نیز شناخته می‌شود. طبق آخرین آمارهای به ثبت رسیده در سال 2016 جمعیت این شهر بندری بزرگ و استراتژیک به بیش از 8 میلیون نفر می‌رسد که 98 درصد از این جمعیت را مسلمانان مالکی و شافعی مذهب تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha