پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ایالات مختلف آلمان از طرح «مالیات بر مساجد» استقبال می کنند

حوزه/ به نظر می رسد سیاستمداران آلمانی قصد دارند به منظور کاهش نفوذ خارجی به ویژه ترکیه بر مساجد این کشور، کمک های خارجی را قطع کرده و طرح مالیات بر مساجد را به اجرا بگذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از یک رسانه محلی در آلمان، به نظر می رسد طرح پیشنهادی جدید «مالیات برای مساجد» اخیرا با حمایت ها و استقبال بیشتری از سوی مقامات ایالتی این کشور مواجه شده است.

دولت فدرال آلمان این طرح را به عنوان راه حلی برای قطع کمک های خارجی به مساجد آلمان اعلام کرده است. چندین ایالت از 16 ایالت آلمان نیز از این ایده اعلام استقبال کرده و گفته اند که مشابه آن برای کلیساها وجود دارد.

گفتنی است درحالی که کشور آلمان تقریبا 5 میلیون مسلمان دارد و اکثریت آنان ترک تبار و عرب تبار هستند، نگرانی از وابستگی جوامع اسلامی این کشور به کشورهای عرب و ترکیه و همچنین حمایت های خارجی از مساجد سرتاسر آلمان در میان سیاستمداران و مقامات امنیتی رو به افزایش است.

 900 مسجد در آلمان زیر چتر اتحادیه ترکی-اسلامی موسسه دین (دیبیت) اداره می شوند که مدیریت آن را رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عهده دارد و همین مسئله آلمانی ها را نگران ساخته است.

وزارت داخله دولت منطقه ای مکلنبورگ-غرب پومرانیا گفته بود که برای تامین مالی مساجد براساس مدل کلیساها عمل کنیم تا نفود خارجی کاهش یافته و خطر رادیکالیزه شدن احتمالی به صفر برسد.

 سخنگوی وزارت داخله دولت بادن وورتمبرگ در آلمان نیز به تهدید نفوذ خارجی با محتوای عقیدتی سیاسی اشاره کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha