جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاری کارگاه

حوزه/ اولین و اصلی ترین مسئله نافرمانی فرزندان به رفتار والدین برمی گردد و وجود تربیت دوگانه در بین همسران باعث نافرمانی فرزندان می شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع «نافرمانی فرزندان در برابر اولیا» به همت مرکز تخصصی الزهرا(س) قروه و باحضور والدین دانش آموزان و سخنرانی حجت الاسلام رستمی، در دبیرستان پروین اعتصامی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی بابیان این اصل تربیتی که فرزندان، آنچه که ما می خواهیم نمی شوند، بلکه آنچه که ماهستیم خواهند شد، گفت: اولین و اصلی ترین مسئله نافرمانی فرزندان به رفتار والدین برمی گردد و وجود تربیت دوگانه در بین همسران باعث نافرمانی فرزندان می شود .

وی تاکیدکرد: اوج نافرمانی و سرکشی فرزندان از والدین است، چرا که در محیط اجتماعی خارج از خانواده اهرم های فشاری وجود دارد که مانع از نافرمانی آنها می شود،و این امر سبب می شود فرزندان عقده های خود را درون خویش ریخته و در نتیجه عقده های فروخفته خود را که برگرفته از محیط خارج است به درون خانواده بیاورند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از مهمترین آسیب  های تربیت فرزندان این است که والدین نسبت به نافرمانی فرزندان واکنشی نشان نمی دهند و دلیل دیگر ،دوست داشتن غیر متعارف فرزندان توسط والدین است. در بیشتر مواقع مادران تربیت فرزند را با دوست داشتن غیر متعارف و محبت نابجا ذبح می کنند و از بین می برند.

وی به مادران حاضر در جلسه توصیه کرد: در برابر خواسته های نامعقول فرزندان مقاومت کنید، به خصوص زمانی که فرزندان در رنج سنی بین 7 تا 12 سال هستند؛این زمان دورانی است که شما باید الزامات زندگی را به او بیاموزید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha