جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 اجرای تفاهم نامه اوقاف و میراث فرهنگی استان بوشهر

نشست اجرای تفاهم نامه اوقاف و میراث فرهنگی استان بوشهر راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین و جهت تعیین تکلیف موقوفات و اماکن متبرکه میراثی از جمله امامزاده سلیمان بن علی (ع) بندرگناوه و بقعه میر محمد حنفیه (ع) جزیره خارگ و همچنین کاروانسرای مشیر الملک برازجان و کاروانسرای دالکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر،‌ حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور در نشستی با ارغوان مهدی زاده، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: در خصوص تعیین تکلیف دژ برازجان سال قبل نیز جلسه ای به همین منظور در فرمانداری دشتستان صورت گرفت و تصمیماتی اتخاذ گردید که به توافقاتی نیز رسیده ایم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: موافق مشارکت با بخش خصوصی هستیم؛ امسال دستورالعمل جدیدی در جهت واگذاری کاروانسراها داریم و روند واگذاری را تسهیل کرده و سرمایه گذار می تواند ورود کند.

وی اضافه کرد: طرح های توجیهی برای این کاروانسراها باید با کاربری که میراث معرفی می کند هم خوانی داشته باشد تا این یک شروع تعاملی بین دو دستگاه باشد و امید که این تفاهم ادامه دار باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پور در خصوص مرمت و بازسازی بقعه میر محمد حنفیه خارک، افزود: به منظور بررسی وضعیت این بقعه به اتفاق نماینده میراث فرهنگی در خارگ از این بقعه بازدید نموده و مکاتبات لازم جهت جذب اعتبارات با فرمانداری بوشهروسازمان مرکزی صورت گرفته است.

ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی نیز در ادامه به بیان برخی مطالبات مردمی در شهرستان دشتستان پیرامون دژ برازجان(کاروانسرای مشیرالملک) و کاروانسرای دالکی پرداخت و گفت: میراث فرهنگی تا حدودی از اعتبارات دریافتی خود در این دو کاروانسرا ورود کرده است و هم اکنون با توجه به سیاست های سازمانی جهت واگذاری به بخش خصوصی امکان هزینه مجدد در آن وجود ندارد.

گفتنی است، این نشست در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین و جهت تعیین تکلیف موقوفات و اماکن متبرکه میراثی از جمله امامزاده سلیمان بن علی (ع) بندرگناوه و بقعه میر محمد حنفیه (ع) جزیره خارگ و همچنین کاروانسرای مشیر الملک برازجان و کاروانسرای دالکی برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha