سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمود ابراهیمی - نقده

حوزه/ حجت الاسلام ابراهیمی گفت: آنچه به مردم پیشنهاد شده این است که برای تسهیل ازدواج جوانان از مهریه بالای ۱۱۴ سکه، خرید طلای بالای ۱۰ مثقال خودداری و شام و ناهار را در عروسی‌ها حذف و به جای آن به افراد خانواده خود که سنت دینی است ولیمه بدهند؛ افرادی که با این مراسم‌ها منافع‌آن‌ها به خطر می‌افتد، شروع به حاشیه سازی کردند.

حجت الاسلام محمود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه در واکنش به مطالب مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت عروسی‌های بیش از سه ساعت در شهرستان نقده اظهار داشت: برای کاهش هزینه‌های عروسی که از عوامل مهم افزایش طلاق در جامعه است با همفکری صاحب‌نظران پیشنهاد شد که اهالی شهرستان هزینه‌های اضافه عروسی‌ها را حذف کرده و به جشن‌های ساده و بی‌تکلّف روی آروند.

وی ادامه داد: پیشنهادی که در نماز جمعه و جلسات مختلف مطرح از جمله جلسات شورای فرهنگی عمومی شهرستان شد، این است که اهالی شهرستان برای تسهیل ازدواج جوانان از مهریه بالای 114 سکه، خرید طلای بالای 10 مثقال خودداری کرده و شام و ناهار را در عروسی‌ها حذف کرده و به جای آن به افردا خانواده خود که سنت دینی است ولیمه داده و بعد از ناهار جشن ساده گرفته و خانواده عروس و داماد کالاهای مورد نیاز ضروری را خریداری کرده و از هزینه‌های گزاف خودداری کنند.

امام جمعه نقده اضافه کرد: این پیشنهاد مخصوص مراسم ازدواج نیست، بلکه به مردم پیشنهاد شده که شام و ناهارهای مجالس ترحیم را هم کنار بگذارند که با استقبال اهالی شهرستان مواجه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی محافل عروسی اختلاط بی‌قید و بند زن مرد و استفاده از مشروبات الکی اتفاق می‌افتد که عامل بسیار از مفاسد اجتماعی است، از نیروی انتظامی درخواست شده که اگر در مجلسی برای آن‌ها چنین امری مسجل شد برای اولین بار تذکر داده و در مرحله دوم اقدام قانونی انجام دهند.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: با توجه به مفاد قانون که طول کشیدن عروسی‌های بیش از ساعت 24 شب را غیر قانونی می‌داند، در جلسات فرهنگ عمومی این مسئله به فرمانداری، فرمانده نیروی انتظامی و مراجع قضایی گوشزد شد که با متخلفین در این امر که آسایش عمومی را از بین می‌برند برخورد شود.

وی بیان داشت: عده‌ای که منافع آن‌ها با عروسی‌های ساده به خطر افتاده است شروع به حاشیه‌سازی در این زمینه کرده‌اند، و آنچه که باید در نظر گرفته شود منافع عموم مردم است نه یک طیف خاص، و پیشنهاداتی که به مردم داده شده مورد استقبال آن‌ها واقع شده و این مسئله توسط مردم در شهر و روستاهای اطراف اجرایی می‌شود.

گفتنی است، اخیر نامه ای به نام امام جمعه نقده در فضای مجازی منتشر شده که در آن مطرح گردیده مجالس جشن عروسی در کمتر از ۳ ساعت برگزار شود که این مسئله با واکنش حجت الاسلام ابراهیمی مواجه شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha