پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 492005
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
حسینی  کوهستانی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از مشخص شدن زمان برگزاری همایش ملی«فخر چهلم»، بعد از به تعویق افتادن آن به میزبانی یزد خبر داد.

حجت الاسلام محمد شریف حسینی کوهستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار کرد: مرحله داوری مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش «فخر چهلم» به پایان رسید و اختتامیه آن در تیرماه امسال برگزار می شود.

وی دلیل به تعویق افتادن اختتامیه همایش «فخر چهلم» را استقبال پژوهشگران استانی و کشوری از این همایش و همزمانی با ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: درمجموع 83 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و پس از داوری 10 مقاله به‌عنوان مقالات برتر این همایش انتخاب‌شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، هیئت داوران همایش را متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه و اساتید حوزه از جمله دکتر اکبر غفوری، حجت‌الاسلام مرتضی نصراللهی، حجت‌الاسلام موسوی، حجت‌الاسلام فهیم نیا و حجت‌الاسلام دبیری اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی ادامه داد: مقالات از اول بهمن‌ماه و هم‌زمان با برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز و تا 15 اسفندماه ادامه یافت و در این مدت هیئت داوران به بررسی مقالات پرداختند.

وی ادامه داد: فراخوان مقالات در ۱۵ محور شامل: ویژگی‌های خط امام خمینی (ره) و رسالت‌های ما، تشابهات سیره و سلوک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در عرصه سیاست داخلی و خارجی، تبیین شعارهای راهبردی انقلاب اسلامی، رسالت‌های نسل جوان و چالش‌های پیش رو، راهکارهای مشارکت‌جویی بیشتر مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، نقش ولایت‌فقیه و رهبری در مهار بحران‌ها بابیان مصداق، برجسته‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب اسلامی، تبیین و تطبیق وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، احصاء و تبیین مؤلفه‌های اقتدار ملی، تبیین اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی با نگاه به مردم‌سالاری دینی و مؤلفه‌های آن، تطبیق ارزش‌ها ضد ارزش‌ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم (مبانی- ضرورت‌ها – راهکارها- موانع)، جایگاه و منزلت زن از منظر انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی بیداری مسلمانان و شکل‌گیری جبهه مقاومت و نظری به فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی اعلام شده بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد،  تصریح کرد: پس از جمع‌آوری و ارزیابی اولیه آثار دریافتی محورهای جایگاه و منزلت زن از منظر انقلاب اسلامی با 13 مقاله، برجسته‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب اسلامی با 11 مقاله و نقش ولایت‌فقیه و رهبری در مهار بحران‌ها بابیان مصداق با 9 مقاله بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده‌اند.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی ادامه داد: محورهای نگاه تطبیقی سیره و سلوک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه سیاست داخلی خارجی و نظری به فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی با هشت مقاله، در حوزه دانش‌آموزی و از مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت استان باارسال پنج مقاله  در رده های بعدی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: 10 اثر برگزیده در کتاب مجموعه مقالات همایش فخر چهلم منتشر و به صاحبان مقالات کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات (کربلا معلی) اهدا می‌شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha