جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی - سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان، سه رکن اساسی در برپایی نمازجمعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در آیین معارفه مسئول جدید ستاد نمازجمعه سمنان، با اشاره به اینکه ارکان نمازجمعه سه رکن دارد، اظهار داشت: رکن اول در برپایی نمازجمعه، امام جمعه است که از سوی مقام معظم رهبری منصوب می شود و بدون انتصاب از سوی ایشان، حق نمازجمعه خواندن ندارد و کار امام جمعه همان قرائت خطبه های نمازجمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: ائمه جمعه باید توجه داشته باشند که خطبه های نماز پرمحتوا باشد و طولانی نباشد و بارها تاکید کرده ام که مجموع دو خطبه از ۴۰ دقیقه بیشتر نشود.

وی افزود: رکن دوم در برپایی نمازجمعه، ستاد نمازجمعه است و خواهران و برادران در این ستاد، عاشقانه و مجانی و بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت می کنند.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: ستاد نمازجمعه، رکن دوم در برپایی نمازجمعه است و اگر نباشد نمازجمعه اقامه نمی شود و رکن سوم در برپایی نمازجمعه، حضور مردم در نمازجمعه است.

وی با بیان اینکه رضایت مردم شرط است،گفت: الحمدالله حضور مردم شهرستان سمنان در نمازجمعه رضایت بخش است و برای خدا می آیند و هیچ ریا و تظاهری در کار نیست امام(ره) فرموده بودند که «اگر این انقلاب هیچ برکت و فایده ای جز همین نمازجمعه نداشت، کافی بود».

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر برنامه ریزی و تدبیر بیش از پیش مسئول جدید ستاد نمازجمعه سمنان جهت حضور حداکثری جوان‌ها و نوجوانان در نمازجمعه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امید داریم که هم ستاد و هم امام جمعه به وظیفه‌اش عمل کند، افزود: مسئولان تعدادی از آنان مرتب می‌آیند اما آن انتظاری که از مسئولین هست متاسفانه حضور ندارند، در شهرستان‌ها گله دارند و امید داریم در سال جدید این گله نباشد.

آیت الله شاهچراغی، ضمن تقدیر از عملکرد ارزشمند نیروی انتظامی و صداوسیما در نمازجمعه سمنان گفت: امید دارم با توافق، تفاهم و وحدت بتوانیم نمازجمعه خوبی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سادات IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    قال الصادق علیه السلام :" لا جمعة الا بخطبة وانما جعلت رکعتین لمکان الخطبتین" : اندازه دو رکعت نماز جمعه و دو خطبه نماز جمعه باید به اندازه همدیگر و یکسان باشد نه اینکه یک ساعت خطبه ها طول بکشد در حالی که دو رکعت نماز جمعه ۵ دقیقه طول می کشد. اندازه خطبه‌ها به اندازه طول کشیدن دو رکعت نماز جمعه باشد لذا در روایات و احکام شرعی مراجع معظم تقلید آمده است که در خطبه اوّل حمد و ثنای الهی را گفته و توصیه به تقوا و پرهیزگاری شود و یک سوره کوتاه از قرآن بخواند، و در خطبه دوّم باز هم حمد و ثنای الهی را بجا آورده و بر پیغمبر اکرم و ائمه مسلمین صلوات فرستاده و احتیاط مستحب آن است که برای مؤمنین و مؤمنات استغفار (طلب آمرزش) کند.