جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارکنان زن مسلمان علیه تبعیض و تعصب در شرکت آمازون شکایت کردند

حوزه/ جمعی از کارکنان مسلمان در ایالت مینه سوتا، علیه سیاست های تبعیض آمیز و متعصبانه شرکت آمازون شکایت کرده و گفته اند که در مقایسه با سفیدپوستان با شرایط کاری سخت تری مواجه هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، زنان مسلمان در ایالت مینه سوتای آمریکا شکایتی به دادگاه فدرال علیه آمازون مطرح کردند و گفته اند که این شرکت جا و زمانی برای برپایی نمازهای یومیه در اختیار کارمندان مسلمان قرار نداده و آنان در مقایسه با همکاران سفیدپوست با شرایط کاری سخت تری مواجه هستند.

سه کارمند سومالیایی تبار گفته اند که این شرکت فضای کاری نامناسبی برای کارکنان در یک انبار در شاکوپی منیه سوتا ایجاد کرده است. شکایت نامه مذکور هفته گذشته به کمیسیون فرصت های شغلی برابر ارائه شد.

در بیانیه یک سازمان عام المنفعه به نمایندگی از زنان مسلمان آمده است: شرکت آمازون همچنین یک سیستم تبعیض آمیز ایجاد کرده و در آن کارکنان سومالیایی تبار یا اهل آفریقای جنوبی به دلیل رنگ پوست شان نسبت به سفیدپوستان با تبعیض روبرو هستند، شرایط کاری سخت تری دارند، مشاغل سخت تر به آنان محول می شود و ترفیع به آنان تعلق نمی گیرد.

زمانی که شکایت ها توسط این افراد ارائه شد، کارکنان مذکور با خطر بیکاری و اخراج روبرو شدند.

نیمرا اعظمی یک وکیل حامی مسلمانان گفت: موکلان ما هدف آزار و اذیت قرار گرفته و بی هیچ دلیل  تاوان نژاد، دین و ملیت شان را داده اند. آمازون نباید این گونه تبعیض های شغلی را در هیچ یک از تاسیسات و اماکن کاری تحمل کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha