پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید مهدی مصطفوی

حوزه/ سید مهدی مصطفوی گفت: انقلاب اسلامی ایران دوره تثبیت را گذرانده و بعد از این دوره باید خودش را در سطح بین الملل مطرح کند زیرا جامعه سازی و تمدن سازی اهداف بعدی ایران اسلامی در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، دکتر سید مهدی مصطفوی، عضو شورای راهبردی روابط خارجی، در مراسم گرامیداشت روز دانشجوی بین الملل که شامگاه دوشنبه در سالن شهید ماموستا شیخ الاسلام در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شد، گفت: طبق این بیانه، انقلاب اسلامی ایران دوره تثبیت را گذرانده و بعد از این دوره باید خودش را در سطح بین الملل مطرح کند زیرا جامعه سازی و تمدن سازی گام بعدی انقلاب اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم در این مرحله گفتمان عدالت را تبیین و گسترش دهیم. همچنین باید تفاوت های نظری از دیدگاه اسلام و سایر ادیان را تبیین کنیم و این عدالتی که اسلام معنا می کند را گسترش دهیم.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به ناعدالتی که در بخش های مختلف جهان حکم فرما است، گفت: وضعیت ناعادلانه ای که در بحث اقتصاد وجود دارد و بعضی کشور ها توانستند بعضی کشور ها را مستعمره خود کنند. و آپارتاید علمی و سانسور اطلاعاتی که بعضی کشور ها بصورت ناعادلانه ایجاد کرده اند همه با هدف ایجاد تفرقه بین ادیان و مذاهب برنامه ریزی شده است.

مصطفوی با بیان دیگر از فراز بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات این بیانیه گسترش گفتمان معنویت و اخلاق است. هم اکنون مکاتب و کشور هایی صحبت از معنویت و اخلاق می کنند که خود مروج بی اخلاقی هستند و در جهت گسترش بی خلاقی در جهان فعالیت می کنند و باعث فروپاشی خانواده ها و جوامع انسانی می شوند، لذا با گسترش گفتمان عقلانیت و اخلاق از منظر اسلام است که می توان از رشد این مکاتب انحرافی جلوگیری کرد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در جوامع غیر مسلمان هم شاهد افراطی گری هستیم، لذا اگر گفتمان عقلانیت اسلامی را گسترش دهیم شاهد به بار نشستن تمدن اسلامی خواهیم بود و یکی از کارهای مهم در این زمینه داشتن عمل جهادی و مدیریت جهادی است که باعث حفظ عزت و پیشرفت امت اسلامی خواهد بود.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha