پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسئول دفتر امام جمعه شهرستان بندرترکمن:

حوزه/مسئول دفتر امام جمعه شهرستان بندرترکمن گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت تفکر و محاسبه اعمال و توبه است و خداوند نیز درهای رحمت خود را بر بندگان می گشاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام مجتبی لازری در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه فاطمه الزهراسلام الله علیها شهرستان بندرترکمن برگزارشد، بیان کرد: مخالفت و سرپیچی بندگان در عبادت و اطاعت خداوند از جهل، نادانی و غرور و تکبر است.

وی ادامه داد: کسانی که از پرستش خدا روی گردان شده و تکبر ورزند، خداوند آنان را به سوی خود محشور می کند.

مدرس مدرسه امام صادق علیه السلام شهرستان بندرترکمن، عامل تکبر را عدم معرفت به ذات اقدس الهی دانست و گفت: زمانی که انسان به عظمت خدا پی برد، غرور را در خود می میراند و ریشه تکبر را می خشکاند.

حجت الاسلام لازری تاکید کرد: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی و فرصت پاکسازی درون از پلیدی است که با زدودن ناخالصی انسان به خداوند نزدیک می شود، این ماه فرصت تفکر و محاسبه اعمال و توبه است و خداوند نیز درهای رحمت خود را بر بندگان می گشاید.

وی ماه مبارک رمضان را با ماه های دیگر متفاوت دانست و اضافه کرد: ما می توانیم با انجام فرائض، اصلاح و خودسازی، کثرت دعا و روزه و اطاعت از دستورات الهی متفاوت باشیم و از فرصتی که خدا به ما عطا فرموده، به نحو احسن استفاده کنیم و شکرگزار و قدردان لحظات و نعمات باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha