پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار محمدرضا برته

دبیر شورای عالی حوزه گفت:رسانه حوزه از روزی که پا گرفته خوشبختانه روز به روز با نشاط تر، روان تر و حرفه ای تر عمل کرده است اما امروز که کار، جا افتاده است باید ایجاد جاذبه کنید و تنوع داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مدیرکل رسانه و اطلاع رسانی حوزه گفت: حقیقتا کار شما بسیار اساسی و مهم است زیرا نشانه حیات یک مجموعه به فعالیت خبری است.

وی خاطر نشان کرد: هر مجموعه ای که فاقد رسانه باشد، بی تحرک و بی جان جلوه می کند اما وقتی یک رسانه کنار هر مجموعه ای قرار بگیرد، هم زیبایی آن مجموعه را به نمایش می گذارد هم زمینه را برای نقد و بررسی دیگران فراهم می آورد.

آیت الله حسینی بوشهری با تجلیل از کوشش هایی که برای تاسیس و تثبیت هفته نامه افق و خبرگزاری حوزه صورت گرفته است گفت: رسانه حوزه از روزی که پا گرفته خوشبختانه روز به روز با نشاط تر، روان تر و حرفه ای تر عمل کرده است.

 

مسئولیت های جدیدی فراروی رسانه حوزه قرار گرفته

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: آن روز که این کار شروع شد، در جایگاه خودش کارهای ارزشمندی انجام شد و ما هم حساسیت خاصی روی محتوای آن داشتیم خیلی از مسائل را باید رعایت می کردیم زیرا می خواستیم نشریه ای آبرومند در حوزه علمیه منتشر شود و الان خیلی از مسائلی که آن روز وجود داشت حل شده  اما مسئولیت های جدیدی فراروی رسانه حوزه قرار گرفته است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: آن روز، مسئولیت راه اندازی و تثبیت بود اما امروز که کار، جا افتاده است باید ایجاد جاذبه کنید و تنوع داشته باشید؛ به عنوان مثال مجله «مکتب اسلام» در روزگار خودش که دوران غربت حوزه و نشریات حوزوی بود، گل کرد و درخشید اما برای هر زمانه ای باید متناسب با همان زمان و شرایط، طراحی رسانه ای داشته باشیم.

وی با تقدیر از زحماتی که در سالهای اخیر در رسانه حوزه انجام گرفته است گفت: کار شما ارزشمند است و ما هم حمایت می کنیم.

 

ضرورت معرفی نوآوری های علمی حوزه

آیت الله حسینی بوشهری اقدامات انجام گرفته برای معرفی چهره علمی و بیان نوآوریهای حوزه را ستود و اظهار داشت: گرچه آرام آرام وارد این عرصه شده اید و کار بسیار خوبی است  البته احساس می کنم هنوز عرصه های بهتر و بیشتری برای نشان دادن چهره علمی حوزه و روحانیت وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با شناختی که از شما دارم می توانید به خوبی از این کار بر بیایید و آئینه ای برای معرفی چهره علمی حوزه و چهره روحانیت باشید.

 

فعالیت افراد باانگیزه، مخلص و دلسوز در رسانه حوزه

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت های رسانه حوزه را دنبال می کند ابراز داشت: افراد با انگیزه، مخلص و دلسوز در هفته نامه افق و خبرگزاری حوزه فعالیت دارند. 

در ابتدای این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور داشت، حجت الاسلام برته گزارش کوتاهی از اقدامات و فعالیت های رسانه رسمی حوزه ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha