جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهدیدات علیه مساجد پنسیلوانیا، جو نگران کننده ای برای مسلمانان ایجاد کرده

حوزه/ برخی کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه در فیس بوک، پیام های تهدیدآمیزی علیه مساجد پنسیلوانیان گذاشته اند و روز شنبه نیز مردی که پرچم حامیان نژادپرستی را در دست داشت جلوی مسجد هرشی در این ایالت پرسه می زد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از pennlive ، چندین مسجد و مراکز اسلامی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در چند روز گذشته شاهد برخوردها و رفتارهای تهدیدآمیز و اسلام هراسانه زیادی بوده اند.

روز شنبه مردی که پرچم نژادپرستان حامی « ایالات مؤتلفه آمریکا» را برافراشته بود جلوی مسجد هرشی در این ایالت در حال پرسه زدن دیده شده است.

محمد اودین از مرکز اسلامی هرشی در این باره گفت: همه ترسیده بودند. فکرش را هم نمی کردیم. مردم دیوانه شده اند و هر کاری می کنند! اماکن عبادی دیگر امن نیستند.

اعضای جامعه اسلامی مسجد هریسبرگ نیز ابراز نگرانی کرده اند. احمد سلیم تکلیوگلو مدیر آموزش و روابط عمومی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در پنسیلوانیا روز دوشنبه گفت که با رهبران و بانیان مساجد جلسه ای داشته است.

وی برخوردهای نفرت محور علیه مراکز دینی در شبکه های اجتماعی را محکوم کرد. از جمله این واکنش های اسلام هراسی، انتشار پست های ضداسلامی توسط یک صفحه حامیان ترامپ در شبکه مجازی فیس بوک بوده است که در آن با گذاشتن تصویری از مسجد هرشی از مردم خواسته این مسجد را منفجر کنند.

وی گفت: من حق آزادی بیان را قبول دارم اما وقتی می گویند که یک مکان عبادی را منفجر کنید! از حد گذشته اند.

اودین از مسجد هرشی نیز ضمن بیان اینکه جامعه اسلامی این تهدیدات را نگران کننده می داند، آن را محکوم کرده و گفت: قطعا مسلمانان در وضعیت هشدار به سر می برند.

 

گفته می شود جامعه اسلامی هریسبرگ، یکی از قدیمی ترین مساجد پنسیلوانیا، شکایت نامه ای علیه تهدیدهای اسلام هراسی پرکرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha