جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ضیافت نور در استان قم

حوزه/ همایش ضیافت نور با هدف اکرام خانواده روحانیان مرحوم استان قم به همت مرکز خدمات این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین طاهری، مدیر مرکز خدمات استان قم در این همایش ضمن خیر مقدم به حاضران، گفت: خدا را شاکرم که بار دیگر توفیق حضور در جمع خاندان معظم روحانیان مرحوم و در همایش ضیافت نور را یافته ایم.
وی گفت: فرزندان انبیا و ائمه(ع)، میراث دار فضائل و کمالات پدران خود بوده‌اند و امروز نیز فرزندان طلاب و روحانیان و اهل علم، تکلیف بیشتری برای ادامه راه و رسم پدرانشان دارند و نیاز است این راه و رسم در خانواده روحانیان حداقل توسط یکی از فرزندان ادامه پیدا کند.
در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: تأسیس مرکز خدمات از اندیشه‌های بلندبالای رهبر معظم انقلاب است و باید از ایشان برای توجه به طلاب و روحانیان و خانواده‌های آنان تشکر کرد.
وی بیان کرد: طلاب و روحانیان از نظر معیشتی مشکلات بسیاری دارند و باید حساب عده کمی از حوزویان را که شاغلند یا اهل قلم و بیان هستند از بدنه جامعه روحانیت که واقعاً مشکلات بسیاری دارند جدا کرد.
این خطیب حوزوی با اشاره به حدیثی درباره ویژگی‌های خدمت‌رسانی گفت: امام باقر (ع) می‌فرمایند کار خیر وقتی به کمال می‌رسد که سه ویژگی زود انجام شدن، آبرومندانه انجام شدن و تبلیغ نکردن را داشته باشد و از امتیازات برنامه‌های مرکز خدمات این است که این سه ویژگی را دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی گفت: وقتی انسان خدمتی را انجام می‌دهد باید آن خدمت پیش خودش کوچک جلوه کند و اگر چنین باشد خداوند به این کار خیر آبرو می‌دهد و آن را بزرگ می‌کند.
وی بیان کرد: در حدیثی داریم کسی که یک روز را روزه بگیرد اگر خداوند همه زمین را پر از طلا کند و به او پاداش دهد پاداشش به طور کامل داده نشده است.
در ادامه همایش دکتر حق ویسی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قم نکاتی درباره تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان بیان کرد.
وی گفت: به هیچ وجه نباید روزه خود را با آب سرد افطار کنیم، چراکه آب سرد سیستم عصبی دستگاه گوارش را مختل می‌کند.
در پایان حاضرین در همایش، روزه خود را در کنار مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افطار کردند.
گفتنی است، در ماه رمضان امسال شش همایش ویژه خانواده روحانیان مرحوم استان قم برگزار می شود و بیش از 3 هزار نفر در این همایش‌ها حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha