سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسجد ابردین اسکاتلند

حوزه/ مساجد شهر ابردین در اسکاتلند این هفته قرار است با گشودن درهایشان در ایام رمضان به روی غیرمسلمانان و پیروان ادیان مختلف، افطاری میان ادیانی «طعم رمضان» برگزار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از pressandjournal، مساجد شهر ابردین در اسکاتلند، این هفته درهایشان را به مناسبت ماه مبارک رمضان و در تلاش برای ایجاد پل میان ادیانی در بین پیروان ادیان و اجتماعات مذهبی گشودند.

این ابتکار بخشی از یک کمپین ملی می باشد که بیش از 100 مسجد در سرتاسر بریتانیا درهایشان را هنگام غروب به روی همسایگان و همشهریان از تمامی مذاهب و مکاتب در ماه رمضان می گشایند.

رویداد «طعم رمضان» این هفته قرار است با شرکت مساجدی چون مسجد و مرکز اجتماعی الحکمة، مسجد ابردین و مرکز اسلامی در اسپیتال برپا گردد.

معروف رزاق مدیر مرکز اسلامی و مسجد ابردین در این رابطه گفت: مسجد ما در 30 سال گذشته همیشه درهایش به روی مردم باز بوده است و ما برای نشان دادن روحیه انسانیت و همدلی در این ابتکار شرکت می کنیم.

وی افزود: ما امیدواریم که بینشی تاثیر گذار از زندگی مسجدی و درکی بهتر از اسلام را برای اجتماع محلی به وجود آوریم.

سرفراز علی معین مدیر مسجد الحکمت نیز افزود: از زمان افتتاح مسجد ما در تابستان گذشته، تا کنون چندین روز درهای باز داشته ایم، اما این نخستین باری است که در مراسم «طعم رمضان» شرکت می کنیم.

وی گفت: ما از همگی شهروندان ابردین دعویت می کنیم که به اینجا بیایند و در سایه دوستی و تجربه رمضان، ضمن لذت بردن از غذاهای لذیذ و گفتمان ارزشمند، به ما بپیوندند.

علی محمود مدیر طعم رمضان نیز گفت: این قدمی حیاتی برای گشایش تعامل و خلق گفتگو در میان جامعه برای مبارزه با افسانه ها و رودررویی با اسلام هراسی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha