جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492129
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
اخبار کوتاه

حوزه / تاکید امام جمعه تکاب برای جذب جوانان به نماز جمعه، عیادت امام جمعه سلماس از مدیر مدرسه آیت الله نمازی خوی و تاکید رئیس مجمع نمایندگان طلاب آذربایجان‌غربی بر پژوهش محور بودن دروس حوزه، از جمله مهم‌ترین اخبار فرهنگی آذربایجان‌غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه سلماس، از حجت الاسلام شیخ حسن هاشمی از مبارزان انقلابی شهرستان خوی و حجت الاسلام سید قاسم موسوی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله نمازی این شهرستان عیادت کرد.

در این دیدارهای صمیمی امام جمعه سلماس برای این روحانیون خدوم که در بستر بیماری هستند آرزوی سلامتی و شفای عاجل نمود.

لزوم پژوهش محور بودن دروس حوزه

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی رئیس مجمع نمایندگان طلاب آذربایجان‌غربی در جمع تعدادی از پژوهشگران حوزوی بیان داشت: آموزشِ پژوهش محور یک ضرورت انکار ناپذیر برای حوزه‌های علمیه است و در این زمینه کوتاهی صورت گرفته و طلاب از ابتدای تحصیل در فرایند پژوهش قرار نمی‌گیرند، کسانی هم که در این عرصه موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند با برنامه‌ریزی و پشتکار فردی به آن رسیده‌اند.

وی ادامه داد: پژوهش باید از ابتدای تحصیل در فرایند آموزش قرار گیرد، البته برای انجام پژوهش، آموزش لازم است و برخورداری از دانش، اطلاعات لازم، تمرین و ممارست لازمه‌ی پژوهش است.

حجت الاسلام موسوی افزود: قوام حوزه‌های علمیه به برکت پژوهش‌های علمای سلف است و امروز راه آن بزرگان باید ادامه یابد، با این تفاوت که روش، اصول و متدهای خاص خود را ایجاب می‌کند.

تاکید امام جمعه تکاب برای جذب جوانان به نماز جمعه

حجت الاسلام عیسی برادری در اولین جلسه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه تکاب در سال ۹۸ گفت: قرارگاه فرهنگی نماز جمعه به طور جدی به دنبال تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در همه ابعاد می‌باشد

وی افزود: وظیفه جذب و تربیت دینی بر عهده عوامل نماز جمعه است و در این زمینه استفاده از فکر و نظر همه صاحب نظران ضروری است.

امام جمعه تکاب تاکید کرد: جزءخوانی قرآن کریم در مصلی یکی از ظرفیت‌های جذاب مذهبی و فرهنگی است و باید نوجوانان و جوانان حاضر در این محفل را حفظ و با برنامه مناسب، نسبت به ارتقاء سطح معنوی و اعتقادی آنان تلاش کرد.

وی ادامه داد: قرارگاه جای سخنرانی، نظر و ایده پردازی بدون عمل نیست، بلکه برای اجرای به موقع برنامه‌ها و عملیات فرهنگی و انقلابی باید نمود عملی پیدا کند

حجت الاسلام برادری اضافه کرد: نماز جمعه قرارگاه تقویت باورهای دینی و تعمیق آن است و باید در کنار آن ضمن جذب و تربیت افراد، به دنبال خنثی سازی تهاجمات فرهنگی دشمن نیز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha