شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سریال از یاد رفته ها

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) نسبت به وجود موضوعات و سوژه های منفی نگرانه در سریال های رمضانی امسال انتقاد کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  با بیان این که سوژه ها و موضوعات مطرح شده در سریال های ماه رمضانی امسال تلویزیون چندان متناسب با حال و هوای این ماه عزیز نیست ، اظهار داشت: شخصیت هایی که در سریال ها وجود دارند، عموماً دچار معضلات و مشکلاتی هستند که البته ممکن است بسیاری از مردم هم به آن ها دچار باشند ، اما این که همه اش در فیلم ها و سریال ها از مشکلات بگوییم بدون آن که افق امیدوارکننده ای نسبت به آینده ای ترسیم کنیم، به نظر دست کم برای سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان، چندان مطلوب و مناسب نباشد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که بخش مهمی از همین مشکلات و گرفتاری ها به جهت عدم توجه به مباحث دینی و دور شدن از سبک زندگی اسلامی است، اما در سریال ها چندان روی این بُعد قضیه تاکید نمی شود.

این استاد حوزه و مشاور امور خانواده همچنین گفت: سریال های رمضان امسال عمدتاً بر منفی نگری نسبت به آینده و ناامیدی و غم انگیز بودن تاکید دارند و این در حالی است که چنین محصولاتی ، بیش از پیش روحیه انسان را کسل کرده و نشاط و شادابی را از او می گیرد.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی فیلم سازان و سریال سازان ما طوری اثری را تولید می کنند که

انگار همه یا بخش اکثریت مردم جامعه، زندگی های بربادرفته ای دارند که از منظر روانی در سطح جامعه ، چنین رویه ای به هیچ وجه درست نیست.

تاجیک همچنین خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که چندان رنگ و بویی از مسایل مذهبی در سریال های ماه رمضانی مشاهده نمی کنیم و حتی از منظر سرگرمی نیز برخی از سریال ها و برنامه ها برای مردم عادی نیز جذابیت ندارد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha