سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله اعرافی فردی خوش‌فکر، خلاق و نوآور است و باید از تجربیات وی در مدیریت حوزه‌های علمیه نهایت بهره را برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از مدیریت، برنامه ها و طرح های آیت‌الله اعرافی در دیدار اخیر حوزویان، اظهار داشت: آیت‌الله اعرافی از اشخاصی است که سال‌ها است بنده توفیق آشنایی با ایشان رادارم.

وی افزود: ایشان فردی خوش‌فکر، خلاق و نوآور هستند و توان این را دارند که با ارزیابی مناسب برنامه‌های جدیدی را اجرایی کنند، البته در مدت‌زمانی که در مدیریت حوزه‌های علمیه حضور دارند شاهد اجرایی شدن برنامه‌های جدیدی از سوی ایشان هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی ادامه داد: علاوه بر این آیت‌الله اعرافی دارای شخصیتی هستند که به لحاظ علمی دارای جایگاه خوبی هستند و همین موضوع به برنامه‌ریزی و مدیریت وی کمک می‌کند.

وی بابیان این‌که آیت‌الله اعرافی اعتقاد زیادی به کارهای کارشناسی شده دارد و در عمل این مهم را به اثبات رسانده است، افزود: ایشان قدرت و جسارت در اقدام رادارند و بسیاری از برنامه‌های مطلوب را با همین جسارت تمام به انجام رسانده‌اند در کنار این موضوعات توان مدیریت و تجربه‌ای مدیریت کلان رادارند و در سمت‌های قبلی که حضور داشتند نشان دادند که توانایی انجام کارهای بزرگ رادارند.

قائم‌مقام موسسه امام خمینی (ره) افزود: وجود ایشان برای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مغتنم است و ان شاءالله مسئولینی که با ایشان همکاری می‌کنند با غنیمت شمردن این فرصت برنامه‌ها و طرح‌هایی که ایشان رادارند را با پیگیری و جدیت به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: امیدواریم تحولی که باید متناسب با تحولات اجتماعی و ملی و بین‌المللی باشد در حوزه ایجاد شود و آیت‌الله اعرافی نیز پابه‌پای تحول بتوانند حوزه را روزآمد و کارآمد بکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حوزه علمیه در دهه‌های گذشته همواره پاسخگوی نیازها بوده و در دوره‌ای کنونی که بسیار حساس و مهم است نیز این رسالت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: البته در دوره‌ای کنونی هم نیازها زیادتر و متنوع‌تر شده است و هم توطئه‌های دشمنان نظام و شبهه افکنی های آن‌ها زیادتر شده است که نیاز به کار بیشتر و عمیق‌تر از سوی حوزه‌های علمیه می‌رود.

خاطرنشان می شود: رهبر معظم انقلاب در دیدار حوزویان با اشاره به گزارشی که آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه از طرح ها و برنامه های خود برای حوزه علمیه ارائه داد فرمودند: «جناب آقای اعرافی اشاره کردند به برنامه‌ای که تهیه شده و بناست اجرا کنند. برنامه‌ای با این اصول که ایشان ذکر کردند، بسیار جالب است. و بسیاری از این خواسته‌هایی که گفته شد را پوشش می‌دهد. و ‌چون آقای اعرافی این را بیان می‌کنند، بنده کاملاً امیدوار هستم که تحقق پیدا کند. چون ایشان بحمدالله ظرفیت بسیار مغتنمی هستند و امیدواری زیادی دارم که این کارها انجام بگیرد».

 

 

 

 

 

57/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha