جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاطمه الزهرا اصفهان

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، هدایت و ارشاد مردم را مهمترین رسالت روحانیت دانست و بر ضرورت توجه حوزویان به تحقیق و پژوهش و تبلیغ دین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با سخنرانی آیت الله مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران و حجت الاسلام فراهینی رئیس هیئت امناء و با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، طلاب، اساتید و کادر  مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

آیت الله مقتدایی در این نشست با تاکید بر ضرورت تدبر در قرآن، ضمن استناد به آیه 119سوره مائده(قَالَ اللَّهُ هَذَا يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ)، گفت: خداوند متعال در این  آیه به  افرادی که دارای صداقت هستند، وعده داده که صدقشان به نفع خود آنهاست، آنها از نعمت های بهشتی بهره می برند و در آن جاودان هستند، خداوند از آنها راضی است و آنها نیز از خداوند راضی می باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: بر همه لازم است که همیشه و در همه حال از صداقت بهره ببریم، نفاق و دو رویی را از خود دور کنیم؛ باید در بین طلاب صداقت و راستی و درستی حکم فرما باشد.

وی به بیان جایگاه تبلیغ و پژوهش در فضای حقیقی و مجازی اشاره کرد و  افزود: در پژوهش و تبلیغ دین آثار و برکاتی وجود دارد که وقتی وارد آن شدید متوجه می شوید؛ طلبه باید در کنار مطالعه و تلاش جهت ارتقاء سطح دانش خود، در امر ارشاد مردم نیز تلاش کند.
 

آیت الله مقتدایی به اهمیت تعلیم مباحث دینی و تبلیغ آن در جامعه اشاره کرد و از طلاب خواست تا در ماه رمضان از تبلیغ دین کوتاهی نکنند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام فراهینی گفت: آتش جهنم بر سه کس حرام است، بر روزه داران، بر عالمان و مجتهدان و بر صدقه دهندگان و یکی از مصادیق عالمان طلاب هستند .

وی ادامه داد: در قرآن کریم عجایبی وجود دارد که دانشمندان بزرگ هم به آن اذعان دارند، نمونه ای از آن،  اعجاز عددی قرآن کریم است، چه خوب است از تمام لحظات ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برده و در کنار قرائت قرآن کریم با فرهنگ آن نیز مأنوس شویم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha