جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین افطاری میان ادیانی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا برگزار شد

حوزه/ دانشگاه کالیفرنیای آمریکا معروف به "برکلی" برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان افطار میان ادیانی با حضور ۱۰۰ تن از دانشجویان، کارکنان و اساتید برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سایت خبری دانشگاه کالیفرنیا معروف به دانشگاه برکلی در آمریکا، از برگزاری نخستین افطار میان ادیانی در محوطه این دانشگاه خبر داد.

نزدیک به یکصد تن از دانشجویان، کارکنان و اساتید مربوطه برای نخستین بار در مراسم افطاری میان ادیانی در محوطه این دانشگاه شرکت کردند.

عمران خان، از نمایندگان دانشجویان و یکی از برگزارکنندگان این گردهمایی در محوطه دانشگاه گفت: هدف ما بزرگداشت تنوع جمعیتی و جامعه پرجنب و جوش و همچنین ایجاد دوستی با تمامی دانشجویان و کارکنان و اساتید بود.

خان گفت: ما واقعا می خواستیم رویدادی داشته باشیم که همه با پیشینه های مذهبی- فرهنگی متفاوت بتوانند در آن شرکت داشته باشند و زمان بسیار خاصی برای ما محسوب می شد.

به گفته خان بیش از 120 نفر برای شرکت در افطاری ثبت نام کرده بودند اما فضا فقط برای 100  شرکت کننده در اختیار مسلمانان قرار داده شده بود. وی در این باره گفت: انتظار نداشتیم تا این اندازه مراسم محبوب باشد. حس اجتماعی و بزرگداشت تنوع در فضای سالن به چشم می خورد و ما اوقات خوش و مفرحی با دانشجویان داشتیم.

این مسئول دانشجویان مسلمان ابراز امیدواری کرد با توجه به موفقیتی که در مراسم افطاری به دست آورده اند، در سال های آینده نیز نشست برگزار شود.

وی افزود: در این جو سیاسی افراط گرایی زیادی از همه جهت به مسلمانان هجوم می برند. بسیار مهم است که فضایی داشته باشیم که افطاری ها را دوباره برگزار کنیم و حتی آن را توسعه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha