شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم افتخار اصغری مدیر حوزه امام خمینی رباط کریم

حوزه/ خانم اصغری با بیان این که مبلغات این حوزه در سطح شهرستان حضور تبلیغی بسيار فعال دارند، گفت: مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) رباط کریم با داشتن بيش از ۲۰۰ مبلغه فعال، زمينه را براي پوشش حداكثري فعالیت های تبلیغی در همه نقاط شهرستان فراهم ساخته است.

خانم افتخار اصغری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خواهران در شهرستان رباط کریم، گفت: مبلغین این حوزه در سطح شهرستان حضور تبلیغی بسيار فعال و پويا دارند. این مدرسه علمیه با داشتن بيش از 200 مبلغه فعال زمينه را براي پوشش حداكثري فعالیت های تبلیغی در همه نقاط شهرستان رباط کریم فراهم ساخته است.

وی افزود: مبلغين اين مدرسه داراي تحصيلات سطح دو، سطح 3 و نيز برخي داراي تحصيلات دانشگاهي در مقطع كارشناسي ارشد هستند كه در شهرك ها و روستاهاي اطراف رباط كريم مانند آبشناسان، نصير شهر، وحيديه، لشكر 23، آلارد، قلعه مير، سفيدار و... به امر مهم تبليغ مشغول هستند.

خانم اصغری بیان داشت: محدوده فعاليت هاي مبلغات اين مدرسه شامل مدارس، بقاع متبركه امامزادگان، ادارات، مجامع عمومي، منازل، پايگاههاي بسيج، مساجد و حسينيه ها مي باشد. البته به دليل تعامل خوب مدرسه علميه امام خميني(ره) با ادارات شهرستان رباط کریم، مبلغين اين مدرسه به عنوان مشاور مذهبي در ادارات حضور یافته و پاسخگوي شبهات ديني و عقيدتي کارمندان این نهادها هستند.

مدير مدرسه علمیه امام خميني(ره) خواهران رباط کریم گفت: با ارزیابی هایی که نسبت به حضور کیفی و فعالیت های مبلغین در این مراکز داشته ایم تاكنون عملكرد مبلغات بسيار خوب و مفيد ارزيابي شده است. علاوه بر موارد پیش گفته، اعزام مبلغين به مدارس آموزش و پرورش از دیگر فعالیت های مهم تبلیغی این حوزه به شمار می رود.

وی افزود: مبلغین به عنوان امام جماعت و مشاور دینی در مدارس شهرستان حضور می یابند تا ضمن تبیین فرهنگ ديني برای دانش آموزان، آن ها را با آموزه های الهی و سیره اهل بیت(علیهم السلام) آشنا سازند. همچنین حضور مبلغات به عنوان روحانيون امين در مدارس با استقبال بسیار خوب مدیران مدارس و والدین روبرو شده است.

خانم اصغری با تاکید بر ارتقای مهارت های تبلیغی مبلغات، اظهار داشت: برگزاری كارگاه هاي مهارت افزايي براي مبلغات با هدف افزايش مهارت هاي تبليغی و آشنایی با اصول تبلیغ از جمله اقدمات مهم در این زمینه است تا مبلغات با تسلط و مهارت بیشتری به امر تبلیغ بپردازند.

مدير مدرسه علمیه امام خميني(ره) خواهران رباط کریم در پایان با اشاره به برنامه های این حوزه برای اهالی منطقه، گفت: به منظور انس و آشنایی هر چه بیشتر مردم منطقه و اهالی محله با حوزه علمیه و کارکردهای آن، برنامه های متنوعی توسط این مدرسه در مناسبت های دینی برگزار می گردد که از جمله آن می توان به همایش زنان عاشورایی و جشن بزرگ میلاد امام عصر(عج) اشاره کرد که این دو برنامه همه ساله توسط این حوزه و با حضور و استقبال بسیار خوب مردم برگزار می گردد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زززز IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    0 0
    حوزه نیوز حوزه مرد نداره