جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار اسماعیل کوثری

حوزه/ سردار کوثری با تاکید بر این که غرب برای ما تخم دو زرده نکرده است و در وضعیت کنونی مذاکره به هیچ وجه صحیح و قابل قبول نیست، گفت: با اروپا بسیار مدارا کردیم چون می خواستیم حقانیت خود را ثابت کنیم و بگوییم شما بدعهد هستید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار اسماعیل کوثری، در ارتباط زنده تلفنی با رادیو گفت و گو، اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته هرجا استقامت و مقاومت کردیم و در صحنه حضور داشتیم، موفق شدیم و به پیشرفت دست یافتیم.

جانشین قرارگاه ثارالله تهران با بیان این مطلب به تاکید رهبر انقلاب در جمع کارگزاران و مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: در گذشته نه تنها یکبار، بلکه چندین بار با این کشورها پای میز مذاکره نشستیم ولی بدعهدی آن ها منجر شده به هیچ وجه خوش بین نباشیم.

وی تصریح کرد: اگر مذاکره یکبار بود، می شد برای بار دوم پای میز نشست، اما بدعهدی برای چندمین بار تکرار شد و مذاکره اینبار برای ملت ایران قابل قبول نیست و نمی توانیم از همان جا که یکبار گزیده شدیم، بار دیگر همان کار را تکرار کنیم؛ همانطور که رهبری فرمودند مذاکره با امریکا سم است.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: با اروپا بسیار مدارا کردیم چون می خواستیم حقانیت خود را ثابت کنیم و بگوییم شما بدعهد هستید. یکسال صبر کردیم تا شاید نتیجه دهد ولی نه تنها نتیجه نداد؛ بلکه به ضرر کشور و ملت ما تمام شد و هیچ فرد ایرانی خواهان مذاکره نیست.

وی تصریح کرد : مگر اینکه طرف مقابل در عمل یکسری اقدامات انجام دهد و به واقع شاهد آن باشیم و اگر این عمل بدون حاشیه بود، می توان بررسی کرد و در نهایت برای این کار تصمیم گیری نمود؛ واِلا در وضعیت کنونی مذاکره به هیچ وجه صحیح و قابل قبول نیست.

این مقام مسئول در سپاه پاسداران خاطرنشان ساخت: آن ها سیاست را بر این اساس می دانند که هدف، وسیله را توجیه می کند ولی نگاه ما این نیست؛ چنانچه [از اسلام آموخته ایم] باید تعهد خود را حتی در مقابل دشمن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه غرب برای ما تخم دو زرده نکرده است، تصریح کرد: اگر امتیازی که تا کنون برای این ها قائل بودیم برای تولید کنندگان خود قائل می شدیم، [وضعیت تولید و رونق اقتصادی مانند امروز نبود].

سردار کوثری ادامه داد: باید قرارگاه جنگی در حوزه اقتصاد تشکیل دهیم ولی فقط حرف آن زده شده و قانون در این رابطه تغییر نکرده و اقتصاد و تولید و رفع بیکاری را دنبال نکردیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به رادیو گفت وگو گفت: امروز که دشمن این چنین با ما برخورد کرد و قول های دو سه سال گذشته را بعد از برجام عملی نکرد، باید [به داخل] اطمینان کنیم که هرگاه به توان و امکانات خود اطمینان کردیم، نه تنها مشکل حل شده بلکه به پیشرفت نیز دست یافتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha