جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی ارفع بنیان‌گذار نهضت نهج البلاغه گفت: مهم ترین وظیفه امروز ما برای حل مشکلات جامعه ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با الهام از معارف نهج البلاغه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، در اولین همایش بزرگداشت ام المومنین حضرت خدیجه(س) با اشاره به دوره تاریخی عصر حاضر، گفت: انسان‌ها نسبت به تاریخی که در آن قرار دارند به سه دسته تقسیم می‌شوند. اول کسانی که وارد تاریخ خود نمی‌شوند و در گذشته‌ها زندگی می‌کنند. دسته دوم کسانی که به تاریخ واقف هستند اما نسبت به آن منفعل اند و سوم کسانی که تاریخ ساز می‌شوند و عده کمی به این مقام می‌رسند. جایگاهی که بارها در مسیر شک و یقین و تمسخر دیگران قرار می‌گیرد و کسانی پیروز می‌شوند که به تامل در هدف زندگی بپردازد و منفعل نباشند.

وی در ادامه افزود: حضرت امام خمینی یکی از افراد تاریخ سازی بودند که در پیچ تند تاریخی به گونه‌ای عمل کردند که شعار نه شرقی و نه غربی را سر دادند و گفتمان جدیدی را عرضه کردند. بنا بر این اگر کسی وارد تاریخ خود نشود زیر چرخ‌های بی رحم تاریخ له خواهد شد و حال ما در پیچ دوم تاریخی قرار داریم که باید با عمل به گام دوم انقلاب شعار «ما امریکا را زیر پا له خواهیم کرد» را عملی سازیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: باید این پرسش را مطرح کرد که آیا ما می‌دانیم که در چه مرحله‌ای از تاریخ هستیم و از مسئولین و نخبگان تا مردم چه وظیفه‌ای دارند. من می‌گویم که نسل امروز در ایران در بهترین دوران تاریخ بشریت و بهترین نقطه جغرافیایی هستند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: اولویت اصلی دوران ما مسئله شناخت، ذهن و گفتمان است. امام چه کار کرد؟ ایشان ذهن‌های ایرانیان را تغییر داد و این باور را به آن‌ها بخشید که ملتی عقب مانده و وحشی نیستند و می‌توانند در عرصه‌های مختلف به درجه های والای موفقیت برسند. اما مشکلی که داریم این است که همه ما داریم کارهای مفید انجام می‌دهیم اما به کار موثر و پژوهشی نمی‌پردازیم.

وی ادامه داد: اگر ما صرفاً به کارهای مفید بپردازیم به تاریخ خیانت کرده‌ایم. دشمن امروز نیز می‌خواهد ریشه گفتمان انقلاب اسلامی را بزند و ذهن‌ها را تغییر دهد و باید هوشیار بود و به توصیه‌های رهبری عمل کرد که سال‌هاست هشدار‌های لازم را به ما گفته‌اند.

وی با اشاره به نهضت جهانی نهج البلاغه و گسترش آن در ۳۶ کشور و هفت مذهب در جهان گفت: رهبری سال‌ها قبل گفته بودند که نهج البلاغه کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است و حکومت این دوران شبیه دوران امیر المومنین(ع) است پس کتاب عصر ما باید نهج البلاغه باشد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان خاطرنشان کرد: ما در این نهضت سعی کرده‌ایم بدون دریافت هیچ هزینه ای به ترویج و یاددهی محتوای این کتاب در میان مردم بپردازیم و روش‌هایی را نیز در نظر گرفته ‌ایم که این کار تربیتی موثرتر صورت بگیرد. 313/53

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha