جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امامزاده سید علی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) قم از توزیع ۴ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام یاسر عمو زاد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه امسال نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را در این ماه مبارک در بقاع متبرکه برگزار می‌کند که همواره مورد استقبال مردم و مجاوران بقاع متبرکه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در ماه شعبان هیئت اندیشه‌ورز برنامه‌ریزی ماه مبارک رمضان سید علی (ع) را انجام داد به‌طوری‌که آستان بر اساس نیازهای منطقه‌ای برنامه‌ریزی خودش را انجام داد.

حجت‌الاسلام عمو زاد افزود: چند موضوع مهم در این برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرار گرفت نخست بیانات امام خمینی (ره) بود که فرموده بودند مردم در کنار بقاع متبرکه باید با آرامش زندگی کنند و دوم هم‌نظر مقام معظم رهبری بود که فرمودند بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود.

وی بیان داشت: روزانه 4 هزار پرس غذای گرم و 5 هزار پرس غذای سرد بین نیازمندان و مجاوران آستان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام عمو زاد ادامه داد: 220 نفر عصرها در این آستان برای افطاری خدمت‌رسانی می‌کنند تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای مردم باشیم.

عمو زاد در پاسخ به سؤالی در خصوص منابع مالی تأمین افطاری نیز گفت: طبق اعلام رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه می‌توانند از بانیان برای توزیع افطاری دعوت کنند و از محل کمک‌های خیرین این افطاری‌ها داده شد.

وی به برنامه‌های روزانه این آستان در ماه مبارک اشاره کرد و گفت: هرروز بعد از نماز صبح مراسم ترتیل خوانی با حضور حافظان قرآن کریم و مردم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) ادامه داد: ظهرها نیز بیان احکام و مسائل شرعی در کنار سخنرانی راداریم که همه‌روزه برگزار می‌شود و برنامه‌های ویژه آستان نیز شب‌ها با خواندن دعاهای مخصوص هر شب از ساعت 11 شروع می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌ریزی مناسبی برای شب‌های قدر صورت گرفته است و علاوه بر این برنامه‌ای نیز برای خانواده‌های تیپ فاطمیون و زینبیون خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha