سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که مخالفان حجاب محارب قرآن هستند، گفت: قوه قضائیه باید با عاملان تجمع اخیر در دانشگاه تهران برخورد قاطع و جدی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن محکوم کردن تجمع اخیر در دانشگاه تهران که علیه حجاب برگزار شد، اظهار داشت: حجاب حکم صریح قرآن است و در سوره‌های مختلف خداوند به این مهم بارها اشاره‌کرده است.

وی ادامه داد: حجاب چیزی نیست که در مجلس شورای اسلامی آن را به رأی بگذاریم بلکه یک ارزش دینی و دستور صریح قرآن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی ابراز داشت: هر نهاد و سازمانی که اجازه برگزاری چنین مراسمی را داده است باید با مدیران آن نهاد و اداره برخورد مناسب و قاطعی صورت گرفته و محاکمه شوند.

وی بابیان این‌که حجاب از ضروریات اسلام است، افزود: این اقدام علیه قرآن است و یقین بدانید اگر امام خمینی (ره) زنده بود این افراد را محاکمه می‌کرد چرا این‌که این‌گونه افراد محارب قرآن هستند و درواقع کسانی که حجاب را که یکی از ضروریات اسلام است منکر شوند، مرتد هستند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: افرادی که در ماه رمضان اقدام به این کارکرده‌اند مطمئن باشید با هدایت دشمنان نظام این اقدام را انجام داده‌اند.

وی افزود: این افراد علیه قرآن قیام کرده‌اند حجاب یعنی قرآن و به‌مانند این می‌ماند که عده‌ای علیه روزه قیام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی بیان داشت: انقلاب نکردیم که احکام اسلامی در آن نادیده گرفته شود باید به داد اسلام رسید و اجازه ندهیم چنین برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها اجرا شود و خدای‌نکرده به یک‌رویه تبدیل شود.

وی بابیان این‌که مشکل امروز جامعه اقتصاد است، تصریح کرد: مشکل امروز کشور گرانی و فقر مردم است نه تجمع علیه حجاب که یکی از ارزش‌های مهم دینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی تأکید کرد: دولتمردان و دست‌اندرکاران به‌جای این‌که به داد مردم برسند اجازه برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را می‌دهند که در نوع خود تعجب‌برانگیز و قابل‌پیگیری است.

وی با انتقاد از رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران به چه دلیلی چنین اجازه‌ای داده است که علیه نصح صریح قرآن چنین تجمعی صورت بگیرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه انتظار داریم که به این مهم وارد شود و با مسببان این تجمع برخورد قانونی را داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha