پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم رهبر

حوزه/ حجت الاسلام رهبر گفت: فهم دین باید همراه با علم باشد و در گام دوم انقلاب مهم‌ترین وظیفه حوزه مجهز شدن به سلاح علم و ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام ابوالقاسم رهبر، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب با تاکید بر استفاده از فرصت‌ ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فرصت ماه  رمضان را غنیمت شمرده و از آن برای افزایش رزق معنوی خود استفاده کنید؛ پیامبر اسلام (ص) برای دهه سوم این ماه برنامه‌ریزی مهمی داشته و ایام اعتکاف حضرت معمولا در این دهه اتفاق می‌افتاد.

وی حضور در حجرات مدارس علمیه و استفاده از راهنمایی‌های اساتید حوزه در ماه رمضان را بزرگترین نعمت الهی عنوان کرد و افزود: طلاب از فرصت حجره نشینی و راهنمایی‌های اساتید  نهایت بهره‌برداری را کرده و با تدبر در قرآن و انس با دعاها و مناجات وارده، خصوصا دعای ابوحمزه ثمالی بر معنویت خود بیافزایند.

امام جمعه اسبق شهرستان تکاب اضافه کرد: مهم‌ترین دغدغه و تاکید مقام معظم رهبری در مورد طلاب، عالم شدن آن‌ها است، البته در کنار آن داشتن دید وسیع برای تبلیغ اسلام هم از لوازم طلبگی است و تلاش برای تحقق حاکمیت دینی و اهداف آن از وظایف حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: برای اجرا و تحقق معارف دین در جامعه باید حکومت دینی ایجاد و مردم را با علم غنی، اقناع کرد؛ فهم دین باید همراه با علم باشد و در گام دوم انقلاب مهم‌ترین وظیفه حوزه مجهز شدن به سلاح علم و ایمان است.

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: دروس حوزه نباید فقط برای خواندن باشد، بلکه آنچه که خوانده می‌شود لازم است در میدان عمل نیز عملیاتی شود.

وی بیان داشت: در زمان وقوع حاکمیت دینی در جامعه، درگیری‌های فکری اتفاق می‌افتد و در این موقع باید از دین خدا یاری کرد و رسالت انبیای الهی هم در کنار هدایت مردم ایجاد حاکمیت دینی بود و بر همین اساس پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه هجرت کردند.

استاد حوزه گفت: برای رسیدن به آرمان طلبگی باید از افراط و تفریط در مسائل اعتقادی و سیاسی دوری کرده و آنچه که به عنوان اخلاق، معنویت و مسائل سیاسی و دینی انجام  میگیرد زیر نظر استاد باشد و با گسترش شبکه‌های اجتماعی این خطر وجود دارد که عده‌ای برای انسان دام پهن کرده و به سمت فنا سوق دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha