جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ‌کشور

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رویکرد جدید ستاد امربه معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی و آموزش صحیح اصل مهم دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ‌کشور، شب گذشته در نشست خبری این ستاد که در نمایشگاه قرآن تهران برگزار شد، اظهار داشت: در مدت مسئولیت بنده در ستاد تمام تلاش ما بر این بوده که برنامه ها به عملکرد ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگردد و از تک بعدی بودن برنامه های ستاد جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در گذشته برنامه های ستاد فقط در بخش هایی از امر به معروف و نهی از منکر متمرکز شده بود و ما سعی داریم از این نگاه تک بعدی خارج شویم تا نسبت به این فریضه الهی نگاه جامعی داشته باشیم.

حجت الاسلام محبی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در ۴۰ سال گذشته همیشه در دستور حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی بوده و بخصوص امام بزرگوار نگاه ویژه ای به این مسئله را داشتند و در حال حاضر نیز رهبر انقلاب به این فریضه الهی تاکید ویژه ای دارند.

وی با بیان تاریخچه تشکیل این ستاد بیان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با موافقت رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و در چند سال اخیر هم قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان معروف به تصویب رسید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ار منکر کشور با بیان اینکه در سال های گذشته برنامه این ستاد فقط در بحث حجاب و عفاف بود، اظهار داشت: عملکرد تک بعدی نظام در مورد ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوب نبوده و اهداف این ستاد فقط در جهت حجاب و عفاف متمرکز شده بود که این عملکرد خوبی برای این ستاد نیست و لطمه هایی به این فرضیه الهی وارد شد.

حجت الاسلام محبی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مردم باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر مسئولین پیش قدم باشند یعنی باید این نظارت از پایین به بالا و به سمت مسئولین باشد.

وی ادامه داد: نظارت مردم بر مسئولین باید طوری اعمال شود که آموزش هایی برای مردم  در جهت روش امر به معروف بازگو شود تا این مسئله بصورت درست در جامعه اجرا گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ار منکر کشور در پایان تاکید کرد: به طور خلاصه رویکرد جدید ستاد امربه معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی و آموزش صحیح اصل مهم دینی است.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha