پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فریدن

حوزه/ برخی خواص و افراد با ایمانی که ایمانشان هم قوی بود، اما چون بصیرت نداشتند در سپاه دشمنان قرار گرفتند و پازل دشمن را تکمیل می کنند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام عباس اصلانی، در نشست اخلاقی سیاسی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) گفت: پیامبر(ص) دو ویژگی برای حضرت خدیجه(س) بیان فرمودند: یکی حمایت از حق در جایی که اکثریت پیرو باطل هستند که این یک مزیت ویژه می باشد و دومی کمک کردن مالی که در راه دین هزینه کردند.

وی در ادامه یادآور شد : رهبر معظم انقلاب در حکم فرماندهی جدید سپاه نکته ای را به سردار سلامی گوشزد کردند که این نکته را مدنظر قرار بدهند و انتظار می رود به آن جامه عمل بپوشانند و آن اینکه جوهر وجودی سپاه که تقوا و بصیرت است را تقویت کنند.

حجت الاسلام اصلانی افزود: تقوا و بصیرت در هر نهادی که باشد باعث پیشرفت آن نهاد می شود؛ تقوا عنصر ایمان است که باعث قدرت می شود. مهمترین عامل قدرت هر مجموعه ای، هر انسانی ایمان است. مردم کشور ما در 8 سال دفاع مقدس توانستند موفق شوند، چون قدرت ایمان داشتند. شهید حججی با داشتن سلاح ایمان اسیر دشمن می شود و با همین سلاح دشمن را خار می کند.

این کارشناس حوزوی گفت: قدرت به تنهایی کافی نیست، باید بصیرت نیز داشت. بصیرت عنصری است که ما را در صراط مستقیم حرکت می دهد؛ چرا برخی خواص و افراد با ایمانی که ایمانشان هم قوی بود، اما چون بصیرت نداشتند در سپاه دشمنان قرار گرفتند و پازل دشمن را تکمیل کردند؛ در تاریخ اسلام خوارج اهل عبادت، روزه و قاری قرآن بودند اما چون بصیرت نداشتند به انحراف کشیده شدند و نتوانستند از قدرت ایمانشان به درستی استفاده کنند.

حجت الاسلام اصلانی گفت: لازمه تشخیص مسیر درست و راهیابی بصیرت و تقوا است زیرا اگر این دو مولفه با هم باشند انسان در مسیر درست می رود ولی اگر جدا شوند فایده ندارد . این دو مولفه باهم سبب پیشرفت می شوند.

وی گفت: مقام معظم رهبری از آحاد مردم انقلابی کشور انتظار را دارند که دو مولفه تقوا و بصیرت را  اول در خودشان و سپس در مجموعه ای که قرار دارند، تقویت کنند.

حجت الاسلام اصلانی گفت: رهبر انقلاب به دو موضوع اشاره می کند یکی اینکه پیشرونده باشید و دوم بقیه را هم به پیش ببرید. پیشروندگی و پیشبرندگی با تقوا و ایمان میسر می شود. اگر ایمان نباشد چیزی نداریم. در عربستان سعودی وقتی جوانان شیعه را سرمی برند کسی چیزی نمی گوید، ولی سپاه ما را تروریست می خوانند، زیرا ما را صاحب سرمایه می دانند و این سرمایه همان ایمان است.

حجت الاسلام اصلانی گفت: انقلاب قطعاً به کمال می رسد و ما باید این فاصله را تسریع بدهیم تا زودتر به کمال که همان ظهور حضرت حجت(عج) است، برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha