جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد لانکشایر شرقی روز شنبه افطار میان ادیانی برگزار خواهند کرد

حوزه/ مساجد شرق لانکشایر روز شنبه مراسم روز درهای باز برگزار کرده و از مسلمانان و همچنین غیرمسلمانان خواسته اند ضمن بازدید از مساجد، در مراسم افطاری در کنار یکدیگر حضور یابند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مساجد در شرق لانکشایر در بریتانیا، شنبه هفته آینده 18 می 2019، مراسم روز درهای باز برگزار کرده و از تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان برای شرکت در این مراسم و همراهی مسجدی ها به صرف افطاری دعوت کرده اند.

محمد قریشی در مرکز آموزشی دارالسلام در بلاک برن در این باره به خبرنگاران گفت: ما می خواهیم درهایمان را به روی جامعه باز کنیم و از آن ها درخواست داریم برای افطار ما را همراهی کنند. به علاوه قصد داریم مسجد مان و کارهایی که اینجا انجام می دهیم به آنان معرفی کنیم. مردم دانش کافی درباره ماه رمضان ندارند و تنها فکر می کنند که روزه داری به معنای نخوردن است.

وی افزود: آن ها نمی دانند که مسلمانان کارهای دیگری به جز نخوردن در رمضان انجام می دهند و یک جور زمان مراوده با خداست. نوعی شارژ شدن دوباره معنوی و بازگشتن به ایمان و اعمال خوب است.

قریشی گفت: معمولا بسیاری مساجد به حضور زنان و کودکان اجازه نمی دهند اما ما می خواهیم این کار را انجام دهیم تا ورود آنان به مساجد را تشویق کنیم.

مرکز آموزشی دارالسلام در بلاک برن یکی از مساجدی است که افطار میان ادیانی برگزار خواهد کرد. دیگر مساجد شامل مسجد المومنین در خیابان اش، مسجد جامعه نلسون در منهاج القرآن و مرکز دعوت صراط المستقیم در راوتنستال خواهند بود. میهمانان غیرمسلمان می توانند ضمن شرکت در این مراسم به سخنرانی های دینی در خصوص ماه رمضان و روزه داری گوش فرا دهند.

به علاوه تورهای بازدید از مسجد به آنان داده شده و می توانند ضمن حضور و بازدید از بخش های مختلف مسجد، سئوالات شان را در خصوص اسلام از داوطلبان پرسیده و در نهایت در میهمانی افطاری شرکت کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha