جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز در حوزه تحول ایجاد شده و شرایط آن مانند گذشته نیست، انتظارات نو در حوزه ایجاد شده و ما باید نظرات حوزویان و اساتید را دریافت کرده و نسبت به رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع تقلید اهتمام بورزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مسئول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه به پاس تجلیل از زحمات حجت الاسلام والمسلمین نواب به عنوان مسئول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه و معارفه حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به عنوان متصدی جدید این سمت گردهم آمده ایم.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) تاکید کرده اند که انسان باید کار خود را برای امور ماندگار انجام دهد و خدمت برای حوزه مصداق بارز "عمل لما یبقی" است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: نقطه آغاز حوزه ها از زمان نبی اکرم(ص) بوده و نقطه اوج آن در زمان حضرت صادق(ع) بود، در عصر غیبت زعیم حوزه ها مراجع بزرگوار تقلید بوده اند و امروز رهبر انقلاب و مراجع عظام مشرف و ناظر بر حوزه ها هستند.

آیت الله حسینی بوشهری گفتار مرجعیت را دارای حجیت در بین مردم دانست و ابراز کرد: حوزه های علمیه در گذر تاریخ منشا خیر و برکات فراوانی بوده اند و هر چه جلوتر آمده ایم مسئولیت حوزه های علمیه بیشتر شده و امروز اوج رسالت حوزه علمیه است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در اثر مجاهدت های عالمان دینی به وقوع پیوسته و این انقلاب مسئولیت سنگینی بر روی دوش آن ها گذاشته و در عصر امروز رسالت حوزه ها و روحانیون رسالت انبیاء الهی و امامان و پیشوایان است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: خدمت در حوزه و دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه به مثابه خدمت به امام عصر(عج) بوده و حوزه از زمان غیبت امام عصر(عج) تا کنون به تولید فرهنگ دینی و نظام ارزشی پرداخته و روحانیون و مراجع ارزش های دینی را به جامعه منتقل می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اعضای شورای عالی در گذشته متشکل از نمایندگان امام خمینی(ره)، آیت الله گلپایگانی و جامعه مدرسین بوده و امروز نیز اعضا پس از تایید رهبر معظم انقلاب رسما کار خود را آغاز می کنند و در نهایت شورای عالی مدیر حوزه های علمیه را معرفی می کنند.

وی مطرح کرد: برای انجام امور در شورای عالی حوزه های علمیه نیازمند عقبه و کار کارشناسی هستیم و از اینجاست که نقش دبیرخانه شورای عالی به عنوان نقشی برجسته تعریف می شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: شرح وظایف مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه بیش از 30 مورد بوده و ارتباطی که او به عنوان واسطه بین شورای عالی، اساتید حوزه، مدیریت و بدنه حوزه می تواند برقرار کرده و طرح ها و پیشنهادات را دریافت و آن را به مدیر حوزه ها معرفی کند بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: نقش حجت الاسلام والمسلمین نواب در دبیرخانه شورای عالی بسیار موثر و حائز اهمیت بود و اگر مسئولیت نمایندگی رهبر انقلاب در امور حج برای ایشان مطرح نبود، طبعا از حضور ایشان استفاده می کردیم.

وی اظهار داشت: در پی بررسی های انجام شده، در نهایت در بخش جمع بندی برای تصدی گری مسئولیت دبیرخانه شورای عالی به حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان رسیدیم و شایستگی ها، علم و تواضع ایشان برای ما مشهود است. ایشان از جمله نخستین افرادی بودند که به عنوان نماینده مقام معظم در دانشگاه ها حضور داشتند و انتظار ما این است اعتماد اعضای شورای عالی حوزه های علمیه مستمر باشد و در کارها پر تلاش باشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: امروز در حوزه تحول ایجاد شده و شرایط آن مانند گذشته نیست، انتظارات نو در حوزه ایجاد شده و ما باید نظرات حوزویان و اساتید را دریافت کرده و نسبت به رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع تقلید اهتمام بورزیم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امیدواریم حجت الاسلام والمسلمین نواب در مسئولیت سرپرستی حجاج ایرانی و نماینده رهبر معظم انقلاب نیز خدمتگزاری صادق باشند.

۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha