پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ مسئول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: یکی از کارهایی که اعضای شورای عالی انجام دادند، احصا کردن نیازها و خواسته های طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان ها و سفر به این مدارس بود که نتیجه آن ۹۴ مصوبه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مسئول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: جمعی از فرهیختگان حوزوی که شورای عالی حوزه های علمیه را تشکیل داده اند، برای کمال هر چه بیشتر حوزه علمیه دغدغه مند هستند.

اعضای شورای عالی  هیچ گونه حق جلسه،‌تدریس و سفر دریافت نمی کنند

وی افزود: شاید بتوان گفت در هیچ نهادی به اندازه شورای عالی حوزه های علمیه با اینچنین جمع فرهیخته ای مواجه نیستیم، برخی از اساتید دانشگاه حق جلسات بیشتری نسبت به  حقوق خود دریافت می کنند، اما این خادمان حوزه نه حق التدریس و نه حق السفری دریافت نمی کردند و بنده از نزدیک فداکاری های آنان را دیده ام.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اتفاقات جاری که در کشور رخ می دهد از دغدغه های مهم اعضای شورای عالی حوزه های علمیه بوده و در برخی موارد مسائل از دستور محوری به رویداد محوری میل پیدا می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان کرد: در دوره هفتم حضور  آیات اعرافی و مروی بر پویایی شورا افزود و در باقیمانده گام دوم انقلاب به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه خدمات فراوانی در شورای عالی انجام شده، تاکید کرد: بنده از نزدیک شاهد تلاش ها و پیگیری های مسئولین شورای عالی حوزه های علمیه بوده ام و در این راستا حسابرسی ها با حضور کارشناسان بیرونی به صورت دقیق و شفاف انجام می شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اقدامات لازم برای به ثمر رسیدن خواسته های رهبر انقلاب از سوی مدیر توانمند حوزه های علمیه به انجام خواهد رسید، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که اعضای شورای عالی انجام دادند احصا کردن نیازها و خواسته های طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان ها و سفر به این مدارس بود که نتیجه آن 94 مصوبه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: بنده برای مسئول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه آرزوی توفیق در خدمت گزاری به حوزه را دارم، چرا که ما از حوزه هستیم و به حوزه بدهکاریم.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha