پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: اگر زنان ما الگو می خواهند، باید از زنان قرآنی و امثال حضرت خدیجه(س) الگو بگیرند، الگوی ما زنان سینمایی نیستند، بلکه الگوی آنها همین زنان پاک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حضرت آیت‎الله سبحانی امروز در سلسله درس های تفسیر خود در ماه مبارک رمضان در مدرسه حجتیه قم گفتند: باید در جمهوری اسلامی حول محور اسلام عمل کنیم؛ امروز نباید اقتصاد را مبنای رضایت بدانیم ،  ما باید گرد اسلام باشیم در هر دو حال باید راضی باشیم.

این مرجع تقلید افزودند: ما انقلاب کردیم که اسلام حاکم باشد، حال که دشمن فشار می آورد باید بر مشکلات غلبه کنیم و مقاوم باشیم زیرا رمز پیروزی بر مشکلات مقاومت است؛ اگر مقاومت کرده و صبر داشته باشیم مشکلات و فشارهای دشمن کارساز نخواهد بود.
این مرجع تقلید با اشاره به یکی از آیات سوره توبه که نام مبارک الله و پیامبر اکرم(ص) در کنار هم قرار گرفته اند، بیان کردند: انسان های وارسته مجاری فیض هستند؛ حتی خورشید نیز از مجاری فیض است.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: نکته این است که وهابیون می گویند که الله و رسول در کنار هم نیستند زیرا اشتباه آنها این است که اگر الله در کنار رسول قرار بگیرد شرک است ولی در قرآن کریم یک فعل به الله و رسول نسبت داده شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 57 بیان کردند: اسلام، اقتصاد دارد ولی علم اقتصاد ندارد؛ علم اقتصاد در دانشگاه تدریس می شود تا به مسایل عرضه و تقاضا بپردازد، ولی اسلام، دارای اقتصاد است ؛علم اقتصاد چگونگی سود آوری را آموزش می دهد.

ایشان گفتند: آنچه برای جامعه مفید و مضر است، چیزی است که بشر به تنهایی در نمی یابد و باید از اسلام بگیرد؛ آنچه که بشر را در دست رباخوران و ظالمان قرار ندهد از سوی اسلام بیان می شود.

معظم له یادآورشدند: 17 منبع مالی از سوی اسلام برای حکومت اسلامی بیان شده است؛ علم الاقتصاد برای بشر است، ولی اقتصادی که بشر را سعادت مند کند در اسلام بیان شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) بیان کردند: قرآن کریم زمانی که در خصوص زنان بحث می کند از دانه های درشت(توصیفات عالی) صحبت می کند مگر کسانی که درستکار نیستند.

ایشان افزودند: خداوند زمانی که از زنان صالح سخن می گوید با الفاظ بسیار بزرگی استفاده  می کند؛ اگر زنان ما الگو می خواهند باید از زنان قرآنی و امثال حضرت خدیجه(س) الگو بگیرند، الگوی ما زنان سینمایی نیستند بلکه الگوی آنها همین زنان پاک هستند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: نساء انبیای الهی از نظر مسائل جنسی پاک بودند، اما مراد از خیانت این بود که اسرار خانه را به مشرکان می گفتند.

معظم له در ادامه با اشاره به جایگاه مهم شهر قم در مکتب اهل بیت(ع) یادآورشدند: شهر قم شهری است که حوزه علمیه و مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) در این شهر وجود دارد و جایگاه نشر معارف اهل بیت(ع) و جایگاه مراجع و محدثان بزرگ تاریخ اسلام است ولی باید گفت که این حجاب فعلی در شان این شهر نیست.

ایشان افزودند: البته برخی از این بی حجاب ها جنبه نیابتی دارند و آنها را اجیر می کنند تا با اخذ مبلغی فضای شهر را آلوده کنند و الا زنانی که انقلابی هستند و پشت سر امام لبیک گفتند اصیل هستند و زنان نیابتی دشمن تنها از در حصر اقتصادی وارد نمی شود و از این گونه مسیرها نیز وارد می شود.

حضرت آیت الله سبحانی با ذکر این مطلب که مرحوم صدوق غیر از اساتید بزرگ خود، از دو استاد زن خود احادیث نقل می کند، یادآورشدند: حضرت خدیجه کبری از بزرگترین الگوهای تاریخ اسلام است که خداوند و پیامبر امر کرده اند که از ایشان الگو بگیریم.

ایشان گفتند: سه سال در شعب ابی طالب محصور بودند و دم نزدند تا اسلام حفظ شود؛ پیامبر اکرم هنگامی که ایشان فوت کردند بسیار متأثر شدند؛ چند روز پس از حصر بیشتر زنده نماندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha