پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان آلمان

حوزه/ برهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی آلمان از افزایش شکایت والدین مسلمان به دلیل ممنوعیت روزه در مدارس آلمان خبر داد و گفت: مدرسه‌های زیادی روزه را برای دانش‌آموزان ممنوع کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه برهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی آلمان از افزایش شکایت والدین مسلمان به دلیل ممنوعیت روزه در مدارس آلمان خبر داد و گفت: «مدرسه‌های زیادی روزه را برای دانش‌آموزان ممنوع کرده‌اند. ظاهرا آنها می‌خواهند براساس خواسته‌های سیاستمداران گام بردارند. این اتفاق ظالمانه، آزادی دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد و ما از مسئولان آموزشی کشور خواسته‌ایم که با این عمل مقابله کنند و به این اقدام ضداسلامی پایان دهند.

کسیچی ادامه داد: افزایش تعداد شکایات والدین، بسیار نگران‌کننده است. در مدارس زیادی، معلمان و مدیران مدارس، کودکان را تحت فشار قرار می‌دهند تا روزه نگیرند. در موارد متعددی، کودکان حتی مجبور به شکستن سریع روزه خود شده‌اند. والدین گزارش داده‌اند که چگونه فرزندانشان با ناراحتی از مدرسه به خانه آمده‌اند و یا زودتر از زمان مقرر به خانه فرستاده ‌شده‌اند.

به گفته رئیس شورای اسلامی آلمان بدیهی است که بیانیه‌های سیاستمداران درباره روزه‌داری دانش‌آموزان تأثیر زیادی بر این مسئله داشته باشد. چندی پیش، اوا کوهنه هورمان، وزیر دادگستری هسن خواستار اعلام جرم علیه خانواده‌هایی شد که کودکانشان را مجبور به گرفتن روزه می‌‌کنند. البته مشخص نیست که وزیر دادگستری، اطلاعات خود را از کجا به‌دست آورده است؛ چرا که مسئولان شورای اسلامی آلمان تا به حال نشنیده‌اند که خانواده‌ای کودکش را مجبور به گرفتن روزه کند.

کسیچی گفت: این تنها مربوط به والدین نیست، بلکه در اسلام هیچ اجباری وجود ندارد و کودکانی که به سن بلوغ نرسیده‌اند، از روزه معاف هستند. علاوه بر این، مراقبت از فرزندان تنها برعهده والدین است. آنها بهترین‌ها را برای فرزندانشان می‌خواهند. فقط در صورتی که ثابت شود، والدین امکان مراقبت از کودکان را ندارند، دولت ایالتی می‌تواند مداخله کند. با این حال، تا زمانی که چنین مسئله‌ای ثابت نشود، نباید ممنوعیتی وجود داشته باشد. باید جلوی اسلام‌هراسی در جامعه را بگیریم. در حال حاضر مسئولان مدارس و سیاستمداران آلمان طوری رفتار می‌کنند که انگار والدین مسلمان نمی‌توانند بهترین شرایط را برای فرزندانشان مهیا کنند. این نوع رفتار بسیار عجیب است.

او افزود: ممنوعیت روزه برای دانش‌آموزان‌ بی عدالتی است، باعث افزایش اسلام‌هراسی در مدارس می‌شود و صلح میان دانش‌آموزان را از بین می‌برد. ممنوعیت روزه گرفتن به شدت به کودکان مسلمان آسیب می‌رساند و باعث تحریک آنها می‌شود. علاوه بر این زمانی که معلمی جلوی بقیه دانش‌‌آموزان، کودکی را از گرفتن روزه منع می‌کند، اعتماد به نفس او را کاهش می‌دهد. این برخلاف قانون آزادی مذهبی است. ما از مسئولان مدارس و سیاستمداران می‌خواهیم تا شکایت والدین از مسئولان مدارس را بررسی کنند و بدون تاخیر، اقدامات لازم را در جهت رفع این بی‌عدالتی انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha