جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بهجت

حوزه/ مستند نماز آیت الله بهجت با عنوان عارف بالحق که توسط مرتضی نمازی تهیه کننده رادیو معارف تولید شده این بار در کشور رومانی و در جشنواره رادیویی پری نووا به مرحله نهایی رفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مستند نماز آیت الله بهجت با عنوان عارف بالحق که توسط مرتضی نمازی تهیه کننده رادیو معارف تولید شده بود و در جشنواره رادیویی پری مارولیچ کرواسی به مرحله نهایی رفته بود، این بار در کشور رومانی و در جشنواره رادیویی پری نووا به مرحله نهایی رفت.

این جشنواره در خرداد ماه 98 در شهر بخارست رومانی به مدت شش روز برگزار می شود. این مستند که در بخش کوتاه جشنواره به مرحله نهایی راه یافته فقط 8 رقیب دیگر دارد.

مرتضی نمازی تهیه کننده این مستند با انتقاد از عدم توجه مسئولین به چنین جشنواره هایی که می تواند راهی برای تبلیغ دین و تشیع باشد، گفت: "روش سنتی تبلیغ منبر و خطابه است که مخاطب آن در دنیای غرب فقط مسلمانان مسجدی هستند اما اکنون با روش های نوین می توان به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت. ما باید در عرصه هایی ورود پیدا کنیم که مخاطبمان تمامی مردم کشورهای غربی باشد نه فقط جاهایی که مسلمانان حضور دارند.

وی افزود حضور در جشنواره های فیلم و رادیو نیز می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از حضار در جشنواره کرواسی که بی دین بود به من گفت: برای من بسیار جالب است که شخصیتی مانند آیت الله بهجت با اینکه محبوبیت بی نظیری داشته اما از این محبوبیت سو استفاده نکرده است.

مستند کوتاه عارف بالحق که حال و هوای نماز آیت الله بهجت را روایت می کند، به نحوه حضور معنوی و عدم توجه ایشان به اطراف در حین نماز می پردازد.

گریه هایی که ایشان در نماز داشتند و اذکاری که می گفتند در این مستند روایت شده است.

گفتنی است اختتامیه جشنواره رادیویی رومانی 17 خرداد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha