جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: متاسفانه برخی مباحث را تیتر روزنامه های خود می کنند و برخی حالت رعب و ترس درونی خود را به جامعه منتقل می کنند تا جامعه را بترسانند؛ اگر همراهی با ملت و رهبری و انقلاب نمی کنید، لا اقل دل مردم ما را خالی نکنید؛ این مردم، ملتی هستند که هشت سال در همه دشمنان انقلاب و اسلام جنگیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس گفت: یک دهه از ماه مبارک رمضان سپری شد، خوشا به حال کسانی که رمضان را شناختند و با رمضان، آن گونه که بایسته بود رفتار کردند.

وی افزود: در گذشته مردم حرمت ماه خدا را بسیار رعایت می کردند؛ روزه خواری در ملا عام، قبح بسیار جدی داشت؛ نگران هستم و این نگرانی را با تمام وجود عرض می کنم که در شهر کریمه اهل بیت(ع) و عش آل محمد(ص) مغازه هایی که ظاهرا بعید است که این همه مغازه برای خورد و خوراک باز باشد؛ مردم از ما سوال می پرسند که چرا این همه مغازه خوراکی باز هستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: افرادی که این مغازه ها را باز می کنند اهل روزه و نماز هستند، ولی حریم شکنی کار درستی نیست؛ اول باید سعی کنیم حریم شکنی نکنیم و سپس تذکر دهیم و در مرحله بعدی کسانی که در این زمینه مسئولیت امر به معروف و نصیحت و جایگاه قانونی دارند باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی گفت: از 15 تا 21 ماه رمضان هفته اطعام و اکرام نیازمندان است؛ هر کسی به تناسب خود امکاناتی دارد و این شرایط را می گذارنند؛ باید سعی کنیم در این مشکلات و گرانی ها به یاد فقرا و مستمندان باشیم؛ همت مردم قم در این سالها ستودنی است؛ امیدواریم که امسال نیز همت مردم افزایش پیدا کند و دیگران را نیز در سفره خود شریک کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: 15 ماه رمضان، سالروز میلاد امام حسن(ع) است؛ رفتار ایشان سرمشق برای همه است؛ ایشان می فرمایند که اگر کسی با آبروی دیگران بازی می کند مواظب باش که او تو را نشناسد زیرا اگر تو را شناخت دست از سر تو هم بر نمی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت است؛ شخصیتی متقی و پرهیزکار و دارای روحیه عالی معنوی که زندگی ایشان برای همگان به خصوص کسانی که دنبال زندگی معنوی هستند، سرمشق بسیار خوبی بود که یاد ایشان را گرامی می داریم.

خطیب جمعه قم با اشاره به روز جهانی موزه، گفت: آثار فرهنگی و مناظر طبیعی و تاریخ و تمدن کشورها در موزه ها به نمایش گذاشته می شود؛ آستان مقدس رضوی و کریمه اهل بیت(ع) موزه باشکوهی دایر شده است و اخیرا در کنار جمکران یک موزه فرهنگی و تبلیغی دایر شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر عزیز انقلاب ملاقاتی داشتند؛ نکته اول این دیدار آن است که دشمن ما در خصوص مسایل اقتصادی با تمام ظرفیت خود به میدان آمده اند و پروایی از این جهت نیز ندارند؛ علاوه بر آن از نظر جنگ روانی از طریق فضای مجازی و غیر آن، روی اعصاب ملت ما کار می کنند.

وی گفت: یکی از آنها می گفت که ما می خواهیم از رهگذر همین تحریم آثار جنگ را در خیابان های تهران ببینیم؛ یعنی امیدوار شدند که رابطه مردم و جامعه با نظام اسلامی از بین برود و مردم نیز به خیابان بریزند و آنچه که دشمن می خواهد در جامعه محقق شود.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: متاسفانه برخی نیز این مباحث را تیتر روزنامه های خود می کنند و برخی حالت رعب و ترس درونی خود را به جامعه منتقل می کنند تا جامعه را بترسانند؛ اگر همراهی با ملت و رهبری و انقلاب نمی کنید، لا اقل دل مردم ما را خالی نکنید؛ این مردم، ملتی هستند که هشت سال در همه دشمنان انقلاب و اسلام جنگیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر عزیز ما فرمود، ما اهل جنگ نیستیم و آنها نیز پای در این میدان نمی گذارند بلکه می خواهند از طرق مختلف از جمله اعزام ناوها در کشور ما ترس ایجاد کنند؛ مسئولان برخی کشورها گفته بودند که اگر چنین شرایطی برای کشور ما بوجود می آمد دولت ما یک روزه سقوط می کند؛ یعنی اگر یک ناو آمریکایی دریکی از بنادر آنها پهلو بگیرد، دولت آن کشور خود را می بازد ولی ملت آبدیده و مقاوم ما از جنگ روانی دشمن نمی ترسد.

خطیب جمعه قم گفت: در این شرایط نباید در حد شعار باقی بمانیم و با شناخت نقطه ضعف خود اقتصاد و... خود را درمان کنیم؛ اقتصاد ما وابسته نفت است و همیشه دارای مشکل است؛ دولتی بودن اقتصاد بیماری دوم ما است؛ قرار بود که اصل 44 پیاده شود ولی اراده ای برای پیاده شدن آن وجود ندارد؛ تخریب کسب و کار با قوانین دست و پاگیر از دیگر بیماری های اقتصاد ما است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: مشکلاتی که در خصوص نظامات بانکی و پول داریم، همچنین نظام بودجه ریزی کشور که رهبری هم فرمودند که نظام درستی نیست، پایین بودن بهره وری کشور از دیگر بیماری های اقتصاد کشور ما است وقتی بهره وری اقتصادی تا حد پایین است چگونه می توانیم موفق شویم.

وی گفت: مصرف بی رویه و بی محابا از دیگر مشکلات ما است؛ مصرف انرژی در ایران 3 برابر جهان است؛ درست است که گاز و نفت داریم ولی درست نیست که مصرف ما به سه برابر نرخ جهانی باشد؛ دشمن ما را تحریم کرده است و نمی گوییم که خوب شد که تحریم شدیم ولی باید واقع بین باشیم و در حالت تحریم از این تهدیدات حداکثر استفاده از فرصت ها را داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: کشور ما نیازمند روح انقلابی است؛ هرجا که نیروهای جهادی حضور دارند انقلاب های بزرگ ایجاد می شود؛ فناوری هسته ای و موشکی و نانو و نیازهای پزشکی و... در همین راستا توسعه یافت؛ شعار ما می توانیم قطعا محقق می شود، ولی اگر بخواهیم و روح جهادی را گسترش دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روح دلالی باید از کشور ما رخت بربندند؛ محصولات کشاورزی از کشاورزان به ارزانی خریداری می شود و دلالان با یک تلفن همان محصول را چند برابر به مردم فروخته می شود؛ باید جلوی دلال بازی گرفته شود.

خطیب جمعه قم گفت: کسانی که کالاها را خرید و انبار می کنند و اجناس را نایاب و قیمت آن را نجومی می کنند اقتصاد را به این روز انداختند؛ دولت و قوه قضاییه باید به میدان بیایند؛ نمی خواهیم این جملات را بشنویم که مسئولان امور را رها کرده اند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: امروزه یا باید تسلیم شویم و یا مقاومت کنیم و جز این دو، راهی نداریم؛ رهبر معظم نیز فرمودند که اراده ملت مقام ایران پیروز خواهد شد؛ باید جلوی شایعات را در جامعه و فضای مجازی گرفت؛ این عوامل در جامعه وجود دارد که امیدواریم مشکلات به نوعی حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha