جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس اداره زکات استان فارس

حوزه/ رئیس اداره زکات استان فارس گفت: در سال گذشته ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات از مردم خداجوی استان فارس دریافت شد که از این با بت به عنوان استان برتر شناخته شدیم، امسال نیز پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات از مردم استان دریافت کنیم.

حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، بارش باران های الهی را یکی از نعمات خداوند برای کشاورزان دانست و اظهار داشت: با توجه به توأم شدن فصل برداشت محصول گندم و بارش باران الهی، استان فارس توانسته به عنوان یکی از استان های پیشرو در عرصه زکات گندم خود را در بین دیگر استان ها مطرح کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و 400 هزار تن گندم در استان تولید و به مراکز خرید گندم تحویل داده شود، افزود: با تدبیری که دولت در این بخش اندیشیده است، هزینه کشاورزان امسال به روز پرداخت می شود، همچنین برداشت محصول گندم نیز با ماه ضیافت الهی همزمان شد و توقع این است که کشاورزان بیشتر به فکر کسر کردن حق الهی از مال خود به عنوان زکات واجب باشند.

رئیس اداره زکات استان فارس، به نحوه پرداخت زکات به نیازمندان و فقرا اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص تدابیری اندیشیده شده که زکات در همان منطقه و روستا با نظر خود اهالی به مصرف آنان رسیده شود البته با اضافه کردن امکاناتی که کمیته امداد در این زمینه خواهد داشت، امیدواریم که این طرح به عنوان طرح ابتکاری از استان فارس در کشور عمومیت پیدا کند.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: در سال گذشته 56 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات از مردم خداجوی استان فارس دریافت شده که از این رو به عنوان استان برتر در کشور شناخته شده ایم، امسال نیز پیش بینی می شود بیش از 100 میلیارد تومان زکات از مردم استان دریافت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha