پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ اصیل قرآن، نیازمند توجه بیشتر متولیان فرهنگی است، گفت: در این راستا باید مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان بیشترین فعالیت خود را بر ترویج فرهنگ قرآنی متمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست شماری از روحانیان مبلغ، با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی ماه رمضان به‌عنوان بهار قرآن، اظهار داشت: قرآن منبع عظیم ذخایر الهی، معجزه آخرین فرستاده خدا و کتاب زندگی بشریت در طول تاریخ است؛ ازاین‌رو باید انس عملی بیشتری با این منبع الهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن زمینه‌ساز حیات طیبه برای بشریت و کتاب هدایت انسان برای رسیدن به قله‌های معرفت الهی است، افزود: این معجزه بزرگ الهی نقش مؤثری در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه ما به‌ویژه در میان نسل جوان و نوجوان دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: ترویج قرآن در بین گروه‌های مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان، راهکار مناسبی برای مقابله با معضلات و تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به رسالت نخبگان به‌ویژه روحانیان و حوزویان در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه، تصریح کرد: هدف اصلی مبلغان دینی، گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی، حرکت جامعه به سمت شناخت و عمل به قرآن و بهره‌مندی از هدایت‌های این کتاب آسمانی است.

وی ضمن یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تکثیر جلسات قرآن و اجرای محافل قرآنی، افزود: برپایی و تأسیس جلسات قرآن در محله‌ها و اماکن مذهبی و فرهنگی، مقدمه‌ای است تا مردم بتوانند زمان بیشتری را صرف شناخت این کتاب آسمانی و مفاهیم بلند آن کنند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: اجرای برنامه‌ها و فضاسازی بهینه جامعه در راستای ترویج قرآن موجب به‌کارگیری تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان شده، جامعه را در مسیر تعالیم اخلاقی قرار داده و زمینه انس بیشتر جامعه با مفاهیم قرآن را فراهم می‌کند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: ماه پربرکت رمضان، بهار قرآن و بهترین فرصت برای ترویج آموزه‌های قرآنی و گسترش فعالیت‌های مرتبط با این بخش از سوی روحانیان مبلغ اعزامی به مناطق مختلف است.

گفتنی است در ماه مبارک رمضان 1440 هجری قمری، تعداد 1400 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان خراسان شمالی اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha