جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران طلبه

حوزه/حجت الاسلام مقدس گفت: عصر فرا گیری تمام علوم و علامه حلی بودن گذشته است و روحانیان باید در یک رشته خاص متخصص شوند تا مشکلات جامعه را رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از هرمزگان، حجت الاسلام مقدس روز شنبه در نشست سیاسی اعتقادی با موضوع «وظایف طلاب در روشنگری و معرفي نحله های انحرافی به جامعه» که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس برگزارشد، اظهارداشت: امروزه جریان ها و نحله ها و افکار و اندیشه هایی همچون سلفیت، وهابیت و ... با شعبه هایی از القاعده، داعش، جبهه النصر، انصار الفرقان و ... به منظور خدشه دار کردن چهره ی زیبای اسلام در درون اسلام رشد کرده اند.

وی با تاکید به اینکه مشکل جهان اسلام، سلفیت است، خاطر نشان کرد: جریان سلفی گری مربوط به قرن هفتم است که به خاطر تلاش های علمای شیعه و سنی، شش قرن هیچ خبری از آنها نبود تا اینکه در قرن 12 باردیگر جریان سلفی گری کار خود را شروع کرد، علمای شیعه و سنی باید بار دیگر به موقع با این جریان برخورد کنند.

كارشناس ديني همچنين گفت: روشنگری و شناخت سلفیت به جامعه، وظیفه طلاب و روحانیان است.

حجت الاسلام مقدس با بیان اینکه امروز عصر فرا گیری تمام علوم و علامه حلی بودن گذشته است، گفت: حوزه های علمیه باید مانند عصر امام جعفر صادق(ع) دنبال علوم تخصصی بروند و همانگونه که شاگردان آن امام در یک رشته خاص تخصص داشتند مانند هشام در مسائل امامت، مفضل در مسائل توحیدی، ابان در مباحث قیامت و معاد، حمزه طیار در مباحث جبر و اختیار، جابربن حیان در مباحث ریاضی و شیمی و ...، طلاب نیز برای اثربخشی بهتر در جامعه، در یک رشته خاص متخصص شوند و هر روحانی بر اساس تخصص خود گره از کار جهان اسلام را بگشاید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه امام جعفر صادق (ع) اولین و بزرگترین دانشگاه مذاهب دنیا بود، افزود: بعد از تشکیل دانشگاه مذاهب توسط امام جعفر صادق(ع) و حضور شاگردان زیادی از مذاهب مختلف در آن، دشمن از اینکه امام جعفر صادق(ع) تمام اندیشه های جهان اسلام از شیعه و سنی را در کنار هم جمع کرده است که با یکدیگر گفتگو کرده و فقه یکدیگر را برای هم بازگو می کنند احساس خطر کرد و جریان سازی را در جهان اسلام را شروع کرد.

حجت الاسلام مقدس در پايان ضمن اهميت شناخت نحله هاي مختلف بخصوص سلفي گري، خطاب به طلاب، گفت: طلاب با جريان شناسي و تسلط و توجه خاص نسبت به اين مسئله و نقد اين نحله ها، در درسهاي ديگر خود نيز رشد خوبي خواهند داشت.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha