جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492497
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
علمای بنگلادش

حوزه/ علمای اهل سنت و شیعه بنگلادش در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف حفظ وحدت و ضرورت اتحاد مسلمانان در قبال توطئه دشمنان گرد هم آمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، علمای اهل سنت و شیعه بنگلادش، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف حفظ وحدت و ضرورت اتحاد مسلمانان در قبال توطئه ی دشمنان گرد هم آمدند.

در این مجلس که در فضایی صمیمانه برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران محمدرضا نفر، درسخنانی اظهار داشت: محبت و توجه شما به جمهوری اسلامی ایران ستودنی است و افتخاری برای ما محسوب می شود.

وی با تبیین بحث اسلام هراسی به عوامل داخلی و خارجی آن اشاره کرد و افزود: دشمنان با حداکثر توان در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به اسلام از طرق مختلف هستند. وظیفه ی امروز علما و نخبگان جهان اسلام، به طور خاص مقابله با عوامل داخلی اسلام هراسی می باشد. متاسفانه جهل و تعصب برخی مسلمانان ابزاری در جهت تبلیغ علیه اسلام شده و نمونه‌ی آن فعالیت گروه‌های افراطی نظیر داعش است که نه تنها به اسلام و مسلمانان کمک نکرده بلکه باعث موج گسترده‌ی اسلام هراسی شده است.

نفر در ادامه افزود :در کنار بحث اسلام هراسی، بحث ایران هراسی نیز مساله‌ای است که امروز در دستور کار دشمنان قرار دارد، اما به یاری خدا و با حضور علمایی با بصیرت و آگاه این تلاش آنان نیز به نتیجه نخواهد رسید. دوستی ملت و دولت ایران و بنگلادش سالهاست که در حد مطلوبی قرار داشته و در سالهای اخیر این روند بیش از پیش تقویت شده و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی بیشتری باشیم.

نفر در پایان سخنان خود افزود :جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که در تمام حوزه‌های علمی و فناوری در کنار کشور بنگلادش باشد و از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد. مردم ایران همواره حامی مظلومان بوده و بیشترین کمک‌هایی که در این سالها به مردم مظلوم فلسطین و غزه شده از سوی مردم نوع دوست ایران بوده و این کمک‌ها فارغ از گرایشات مذهبی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha