جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: روزه خاص الخاص روزه کسی است که از روزه‌داری پلکان معرفت ساخته و خود را در محضر باری‌تعالی می‌بیند، به‌گونه‌ای که تا آخر ماه پرواز و صعود او روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع نمازگزاران روزه‌دار بجنوردی، با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت معنوی ماه رمضان، اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی روزه بیمه‌کننده عمر و شخصیت دینی انسان است.

وی افزود: به همین دلیل است که انسان در روز عید فطر احساس سبک‌بالی و سبک‌باری می‌کند؛ زیرا جان او در دریای رحمت الهی شستشو و تطهیر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: برای ماه رمضان اسامی مختلفی مانند شهر الاسلام ذکر شده؛ چراکه انسان در این ماه خود را بیشتر در معرض خداوند می‌بیند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: وقتی به آیات مربوط به روز دقت می‌کنیم می‌بینیم روزه سه ثمره مهم و ویتامین دارد؛ تقوا، تشکر از باری‌تعالی و رشد و بالندگی انسان.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید روزه بگیرید تا زمینه تقوا در شما تقویت شود، ادامه داد: علاوه بر این روزه گرفتن زمینه شکرگزاری و روحیه تشکر از باری‌تعالی را در انسان تقویت کرده و از سوی دیگر روزه و قرائت دعا زمینه رشد و بالندگی را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درمجموع روزه تقوای ما را تقویت کرده، روحیه شکرگزاری ما را افزایش داده و زمینه رشد و بالندگی ما را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: نسیم رحمانی و الهی در حال وزیدن است، برخی این نسیم را استشمام نکرده و بی‌تفاوت از کنار آن عبور می‌کنند اما بسیاری نیز از برکات این ماه بهره‌ها می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این ماه سه رقم روزه‌داریم؛ روزه عوام، روزه خواص و روزه خاص الخواص، گفت: روزه عوام امساک از خوردن و آشامیدن است، روزه خواص این است که همان‌طور که زبان و دهان او از خوردن بسته شده مراقب گفتار خود هم هست و اعضا و جوارح او هم روزه‌ دارد.

وی خاطرنشان کرد: روزه خاص الخاص روزه کسی است که از روزه‌داری پلکان معرفت ساخته و خود را در محضر باری‌تعالی می‌بیند، به‌گونه‌ای که تا آخر ماه پرواز و صعود او روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha