پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد از برگزاری طرح «با قرآن در رمضان» در مساجد شاخص این شهرستان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: هم‌زمان با ماه رمضان جاری طرح «با قرآن در رمضان» در شماری از مساجد شاخص شهرستان در حال برگزاری است.

وی افزود: طرح با قرآن در رمضان به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا که اختصاص به قرائت جمعی روزانه یک جزء از کلام‌الله مجید دارد، از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه در سه مسجد و سه موسسه و جلسه قرآنی این شهرستان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی‌شود؛ لذا در این طرح سعی شده از اساتیدی که در تفسیر قرآن تبحر دارند خواسته شود که هر روز به مدت 15 دقیقه آیه‌ای از قرآن کریم را بر اساس جزوه‌ای که از فرمایشات مقام معظم رهبری برگرفته شده به نام «سی روز سی آیه» برای مستمعین بیان کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این از سخنان مفسرین سؤالاتی طرح می‌شود و به کسانی که پاسخ درست را ارائه دهند جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: این طرح با هدف نشر و ترویج فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم در میان آحاد جامعه، حرکت و تعالی در راستای تحقق آموزه‌های قرآنی در سرتاسر جامعه است که به حمدالله هرسال تعداد مساجد میزبان این طرح در حال افزایش هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: امسال این طرح در مساجد امام رضا (ع) مسجد شهدای شهرک شاهد، مسجد انقلاب، موسسه قرآنی عترت خراسان شمالی، موسسه قرآنی معراج و مسجد منطقه کوی امام حسین (ع) بجنورد برگزار می‌شود؛ اما جلسه محوری طرح در مسجد امام رضا (ع) در حال برگزار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha